Článek
BMW iX3 se představilo teprve před rokem, díky čemuž se pravděpodobně jedná o jeden z nejrychlejších faceliftů v historii automobilů. Přesto jde o logický tah, elektromobil totiž přímo vychází z běžné řady X3 se spalovacími motory. Ta se ve své třetí generaci vyrábí už od roku 2017 a nedávno prošla modernizací, kterou elektrický sourozenec právě následuje.
BMW omladilo X3 a X4, včetně verzí M
Novinka má nové světlomety a zadní svítilny po vzoru X3. Nárazníky a čelní maska jsou odlišné jak od X3, tak od verze před faceliftem. Jsou výrazněji tvarované, sportovnější a s modrými doplňky typickými pro vozy řady „i”. Inspiraci hledejme u vlajkové elektrické lodi iX či další novinky i4 GranCoupé. Model iX3 se tak nyní tváří vážněji, protože je standardně vybaven specifickým M paketem.
Opět nechybí aerodynamicky navržená kola, disky o průměru 19 palců zůstávají shodné, nově tvarované jsou „dvacítky”. I jejich vzhled přispívá k nízkému součiniteli odporu vzduchu (cx) 0,29.
Uvnitř se facelift rovněž inspiruje u modernizované X3. Nové jsou výdechy na palubní desce nebo inovovaný infotainment s větší úhlopříčkou 12,3 palce. Se standardním paketem M se vážou i sportovní sedadla.
První jízda s BMW iX3: Nový normál
BMW iX3 už při svém debutu přišlo s aktuální pátou generací pohonu eDrive, z tohoto pohledu se tak nic nemění. Baterie v podlaze o kapacitě 80 kWh (74 kWh využitelných) je tu v páru s elektromotorem o výkonu 210 kW, 286 koní, a točivém momentu 400 Nm, který pohání zadní kola. Z nuly na 100 km/h vůz zrychlí za 6,8 sekund, maximální rychlost je elektronicky omezena na 180 km/h.
Dojezd na jedno dobití činí v kombinovaném režimu přísnějšího cyklu WLTP 460 km. Díky stejnosměrnému dobíjení o výkonu až 150 kW se akumulátor na 100 km dobije za 10 minut. Z 10 na 80 procent plné kapacity to zabere 32 minut.
České ceny inovovaného modelu zatím nejsou zveřejněny.