Článek
Model i3 byl na evropském trhu v roce 2013 jedním z prvních sériově vyráběných elektromobilů od velké evropské značky. Nikdy to nebyl prodejní trhák, ale do dnešní doby působí trochu jako sci-fi auto. Nejspíš i proto má v současné generaci vydržet až do roku 2024. To je pro BMW nevídaných 11 let ve výrobě.
BMW i3 s pomocným spalovacím motorem se nevrátí, prý nemá budoucnost
Současný model je vybavený soustavou baterií s kapacitou 42,2 kWh, na kterou vůz ujede přibližně 245 kilometrů dle přísnější normy WLTP. Ne vždy tomu tak ale bylo a původní i3 měla baterii pouze s kapacitou 21,6 kWh, která autu umožnila dojezd 160 kilometrů.
Aby však mohla být i3 plně konkurenceschopná a odpovídala nárokům ambiciózní automobilky, dá se očekávat, že přijde další vylepšení baterií. To by mohlo podle zákulisních spekulací dorazit už na konci roku 2020.
Extrémně vzácné auto stojí jen tak v garáži. Důvod je záhadou
Co bude s i3 po roce 2024 zatím není jasné, ale dá se předpokládat, že to bude konec tohoto modelu. BMW totiž plánuje v rámci elektrifikace velké změny a i3 do tohoto profilu nemusí pasovat. Určitě ale vstoupí do historie nejen jako auto, které ve své době díky tvarům, pohonu a exotickým materiálům působilo vážně nezvykle, ale také jako jedno z nejdéle vyráběných BMW.