Článek
Bentley sice zahájil těžkou ofenzívu kompletní změnou svého vozového parku a představením nových modelů Continental GTC [představení vozu] a Brooklands [představení vozu], ale stále má jisté mezery. Ty by podle některých zdrojů měl zaplnit turbodieselový motor. A v hledáčku není nic menšího, než vidlicový dvanáctiválec o objemu šest litrů, který se v USA začal nabízet pro Audi Q7. [celá zpráva]
Výkon motoru dosahuje opravdu slušného vrcholu 368 kW při 4000 ot./min a točivý moment dosáhl magické hranice 1000 N.m. Samozřejmě, že tento agregát už nepoužívá zastaralý systém čerpadlo-tryska, ale moderní vstřikovací techniku se sběrným vysokotlakým potrubím common-rail a piezoelektrickými vstřikovači. Automobil navíc splňuje i Euro 5, a to dokonce i bez filtru pevných částic.
Pokud Bentley přistoupí ke kroku instalace turbodeiselu, pak se pod kapotou patrně objeví vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,0 l z Audi Q7. (Foto Audi. Klinkutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)
Další informací, která nyní probíhá médii (spekuluje o něm například Frankfurter Allgemeine Zeitung) je nasazení hybridního pohonu. Ten však zatím není k dispozici ani u koncernu VW, takže se bude muset počkat na jeho dokončení. Navíc by hybrid měl být nasazen do malých a slabých vozidel, takže pro Bentley by se snad měl vyvinout nový s využitím poznatků menšího sourozence.