Článek
Dosud byl Flying Spur považovaný za jakéhosi krále výkonu v Bentley a automobilka ho nabízela jak s motorem V8, tak i s obrovským dvanáctiválcem. To sice stále platí, nicméně ekologicky založení zákazníci teď mohou využít i nabídku PHEV pohonu, tedy částečně elektrifikované verze limuzíny.
Elektrická budoucnost Bentley začne úzkou spoluprací s Audi
Nově se totiž v nabídce Flying Spur objevuje 2,9litrový motor V6 ve spojení s elektromotorem a bateriemi o kapacitě 14 kWh, což vozu propůjčuje výkon 544 koňských sil a točivý moment 750 Nm.
Čistě na elektřinu Bentley ujede asi 40 kilometrů a maximální celkový dojezd je stanoven na přibližně 700 kilometrů. Vůz pak z 0 na 100 km/h zrychlí za 4,3 sekundy a maximálně jede i 285 km/h. Motor pod kapotou doplní osmistupňová dvouspojková převodovka, která rozloží výkon na všechna čtyři kola.
Vzhledově a funkcemi nebo komfortem se vůz nijak neliší od běžného modelu Flying Spur, takže se zákaznici mohou těšit na nebývalý luxus, drahé materiály a extrémně pohodlnou jízdu.
Díky příchodu elektrifikace je navíc PHEV verze limuzíny ještě více inteligentní. Nové systémy nabízejí vzdálený přístup k vozu přes smartphone, kde lze kontrolovat jeho stav či míru nabití baterie. Přes telefon je pak možné ovládat i klimatizaci.
Bentley Bentayga do zásuvky má po faceliftu
Bentley pak pro vůz vyhradilo sedm speciálních barevných kombinací s tím, že pro něj platí stejné výbavové podmínky jako pro verze s motory V8 a V12. Cena je zatím nezveřejněná.