Hlavní obsah

Baterie v podlaze a dojezd 450 kilometrů. Mercedes-Benz EQC je na světě

Automobilka Mercedes-Benz odhalila svého konkurenta Tesly Model X, nazvaného EQC. Stejně jako tesly, i on má baterii v podlaze a pohon všech kol. Nemá však výstřednosti typu křídlových zadních dveří. Na jedno nabití má ujet 450 kilometrů.

Foto: Mercedes-Benz 5x

Mercedes-Benz EQC

Článek

Model EQC rozhodně není prvním elektromobilem Mercedesu - docela nedávno byla k mání třída B Electric Drive, která ale zvládla na jedno nabití jen 210 km. Protože vzhledem k době nabíjení a nevalné infrastruktuře nabíječek je u elektromobilu dojezd jedním z nejdůležitějších parametrů, dvojnásobná hodnota je u EQC vítaná.

Ovšem, číslo 450 km je vypočteno podle dnes již zastaralé a nepoužívané metodiky NEDC, nikoliv modernější a přesnější WLTP. Jaký bude dojezd vozu ve skutečném světě, tedy zatím můžeme jen hádat.

Foto: Mercedes-Benz 2x

Budou některá BMW sdílet např. baterie s některými Mercedesy? (Ilustrační foto Mercedesu EQC)

EQC má dva elektromotory na palubě - jeden na přední a jeden na zadní nápravě pro zajištění pohonu všech kol. Podle Mercedesu je však vůz primárně předokolkou - pro zvýšení efektivity jsou při nízkém a středním zatížení poháněna jen přední kola a zadní se připojují, až když je potřeba.

Oba motory dávají podle tiskové zprávy kombinovaný výkon 407 koní a 765 N.m točivého momentu. S takovou silou je EQC prý schopno zrychlit na stovku za 5,1 vteřiny. Maximální rychlost je limitovaná hodnotou 180 km/h.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQC

Víme, že baterie má kapacitu 80 kW, ale čas potřebný k plnému dobití z nuly na 100 % zveřejněn nebyl. Pomocí rychlonabíječky je možné baterii dobít z 10 na 80 procent za 40 minut.

Vůz má na palubě nabíječku o výkonu 7,4 kW, pomocí níž ho můžete nabíjet z běžné zásuvky. Chcete-li doma nabíjet rychleji, můžete si pořídit tzv. Mercedes-Benz Wallbox, který má nabíjet třikrát rychleji než obyčejná zásuvka.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQC

Po stránce designu není EQC velkým překvapením, pořád je to jasně mercedes, a to jak zvenčí, tak i uvnitř. Nejvíce futuristickou částí je příď, na které kromě již dříve zmíněného svítícího pruhu nad maskou zaujme také černý plast pod ní, který opticky spojuje světla.

Všimněte si, že vůz nemá střešní ližiny. To není chyba předprodukčního kusu, vůz je standardně nemá kvůli zlepšení aerodynamiky. Jestli bude možno si je přiobjednat, zatím není známo. Aerodynamicky optimalizovaná jsou i kola, jejichž velikost je od 19 do 21 palců průměru.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQC

EQC se zatím sériově nevyrábí. Fabriky v německých Brémách a čínském Pekingu se nyní na výrobu tohoto modelu připravují. Co zatím zveřejněno nebylo, jsou informace o startu prodeje či o cenách, ale některé odhady hovoří o základu poblíž 2 miliónům korun.

Výběr článků

Načítám