Článek
Startup Einride představil T-Pod už před dvěma lety a loni ho ukázal také na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, ovšem to ještě vývoj nebyl hotov. První cesta po veřejné silnici, jíž se věnuje nové video, proběhla ve Švédsku a byla jen velmi krátká - mezi skladem a distribučním centrem.
Ale i tohle je podle firmy Einride, která na projektu spolupracuje se spediční firmou DB Schenker, světové prvenství.
Ne v tom, že by auto jelo samo - takové případy už existují, nedávno jsme tu měli např. video, na kterém své autonomní schopnosti předváděl vůz značky Tesla - nýbrž v tom, že v T-Podu vůbec neexistuje možnost přímého řízení člověkem. Může však být ovládán na dálku operátorem v případě, že se vyskytne nějaký problém.
T-Pod má nákladový prostor dost velký na 15 europalet. Uveze až 20 tun na vzdálenost až 200 kilometrů na jedno nabití baterie o kapacitě 200 kWh. A třebaže ve videu ho vidíme jezdit jen velmi pomalu, nejvyšší rychlost je s konvenčními náklaďáky zcela srovnatelná - je elektronicky omezená na 85 km/h.
Podle startupu mají být provozní náklady T-Podu až o 60 % nižší ve srovnání s klasickým náklaďákem s řidičem-člověkem. Také má tato novinka přinést úlevu spedičním firmám, které trápí nedostatek řidičů.
Do konce roku 2020 má jezdit 200 T-Podů. Einride jedná se zavedenými výrobci náklaďáků o pomoci s rozšiřováním vlastní výroby a doufá v expanzi i do USA.