Článek
Nová společnost by ročně měla prodat přes osm milionů vozů. Bude mít také dost peněz, aby mohla financovat přechod na elektrický pohon a zaútočit na větší konkurenty, jako Toyota a Volkswagen, uvedla agentura Reuters.
Šéfem sloučené skupiny je dosavadní generální ředitel PSA Carlos Tavares. Analytici a investoři se nyní soustředí na to, jak se mu podaří vyrovnat s obrovskými výzvami, kterým firma čelí, od nadměrných výrobních kapacit po slabý výkon v Číně.
První tiskovou konferenci ve funkci ředitele Stellantisu bude mít Tavares v úterý, po zahájení obchodování s akciemi v New Yorku. FCA a PSA řekly, že Stellantis může snížit roční náklady o více než pět miliard eur (131 miliard Kč), aniž by bylo nutné zavírat továrny, a investoři netrpělivě čekají na detailní informace o tom, jak toho chce dosáhnout.
Udrží Stellantis všech 14 značek? Otazníky se objevují i nad tradičními automobilkami
Společnosti se na fúzi v hodnotě více než 50 miliard USD (1,1 bilionu Kč) dohodly koncem roku 2019. Dohoda dává dohromady 14 značek. Roční tržby celé skupiny by měly činit téměř 170 miliard eur a zaměstná více než 400 000 osob.
Automobilové značky nově vznikajícího koncernu Stellantis:
- Abarth
- Alfa Romeo
- Chrysler
- Citroën
- Dodge
- DS
- Fiat
- Jeep
- Lancia
- Maserati
- Opel
- Peugeot
- Ram
- Vauxhall