Článek
S novým vlastníkem se značka Wiesmann nedávno dočkala znovuzrození v podobě nového elektrického dvoumístného roadsteru Project Thunderball. Berry však míří i do masovějších segmentů.
Elektrický roadster podle něj poslouží jako ukázka nové řady, která bude rozšířena o další modely.
Wiesmann je zpátky, představil elektrický roadster Project Thunderball
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QN_r/nk3Fsx.jpeg?fl=cro,0,1,1276,717%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
„Thunderball má světu ukázat, co umíme. Ve srovnání s jinými je to už tak docela neuvěřitelné auto za zlomek ceny,“ řekl a vysvětlil, že elektrifikace umožní Wiesmannu navýšit objem výroby. „Neřeknu, že výroba elektrických aut je snazší, ale rozhodně je to rychlejší, takže bychom měli být schopni vyrábět více aut mnohem rychleji.”
Jedním z modelů v rámci tohoto rozšíření může být luxusní elektrické SUV, soupeř nadcházejících elektromobilů od Bentley, Rolls-Royce a Aston Martinu. Je pravděpodobné, že bude přímo zaměřen na americký a čínský trh, kde nový thunderball podle Berryho získal „neuvěřitelnou“ odezvu od potenciálních kupců.
Rolls-Royce ukazuje svůj první elektromobil při testování na sněhu
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QO_r/6JFBke.jpeg?fl=cro,0,132,1280,720%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Nepotvrdil, že se blíží SUV od Wiesmannu, ale naznačil, že je to reálná možnost. „Uvidíme, jak se vyvine trh SUV,” řekl Berry. „Vynaložili jsme tolik peněz na vytvoření této platformy a softwaru a tolik jsme z toho vytěžili. Nikam nespěcháme, ale pokud budeme mít dostatek zákazníků a bude poptávka, nebude to pro nás příliš obtížný přechod.”
Platforma pro elektromobily Wiesmann byla vyvinuta ve spolupráci s německou firmou Roding. Byla navržena se zaměřením na zachování typické dynamické agility a zároveň zahrnuje pokročilé funkce, jako jsou variabilní rekuperační brzdy, které napodobují konvenční převodovku, a možnost nabíjení výkonem 300 kW.