Článek
Návrat britské automobilky TVR na scénu se protahuje už několik let – nejméně od roku 2017, kdy představila model Griffith. Poslední zprávy se objevily před rokem s tím, že firma potřebovala získat přes 700 milionů korun na rozběhnutí výroby.
Podle britského webu Auto Express se k tomuto cíli nedostala, ale aspoň nějaké peníze získala – nejnověji půjčku ve výši 2 milionů liber (60 milionů korun) ze schématu určeného pro firmy, jejichž činnost přerušila pandemie.
Firma spolupracuje se společností Gordona Murraye, konstruktéra legendárního McLarenu F1 a nověji také hypersportu T.50. Přesto vůz potřebuje ještě testování a další vývoj, než bude možné ho začít vyrábět.
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_E_G/bddBWqL.jpeg?fl=cro,0,0,798,450%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
TVR Griffith
Zpoždění, píše web, nicméně nejde na vrub jen nedostatku financí. Kromě pandemie ho protahuje také fakt, že továrna, kde se má vůz vyrábět, potřebuje rekonstrukci. S tou se má začít ještě tento měsíc.
Pro připomenutí, griffith se představil jako konkurent Astonu Martin V8 Vantage nebo Porsche 911. Je nicméně založený na karbonovém šasi a váží necelou tunu a čtvrt. Pohání ho atmosférický pětilitrový osmiválec s manuální šestistupňovou převodovkou, a protože je uložený až za přední nápravou, podle automobilky má vůz ideální rozložení hmotnosti 50:50.
Automobilka nicméně potvrdila, že šasi je připravené na zástavbu hybridního i čistě elektrického pohonného ústrojí. Je možné, že na takový pohon bude muset brzy přejít, pokud Velká Británie zakáže prodej nehybridních nových aut v roce 2030, jak má v plánu.