Článek
Koncept Pu+Ra HPE je odvozen z plovoucí sochy „Pu+Ra Zero“, kterou Lancia představila loni jako náhled svého budoucího designového směru. Prvek „HPE“ v jeho názvu je převzat z vysoce výkonné varianty modelu Beta, která v sedmdesátých letech předefinovala image Lancie, ale v případě konceptu znamená „High-Performance Electric“.
Lancia, která dnes zůstala s obstarožním hacthbackem ypsilon pouze na italském trhu, se chce v nové éře v rámci skupiny Stellantis odkazovat na svou slavnou minulost.
Vliv ikonických modelů Lancie z minulosti je jasně patrný. Zadní část je futuristickou reinterpretací kupé Stratos, LED přední světelná lišta je odvozena z chromovaného motivu na přídi vozů, jako jsou původní delta a aurelia, a existuje více než letmá podobnost s legendární 037 v nízko posazených a podsaditých proporcích nového konceptu.
Koncept čtyřmístného kupé o rozměrech 4450 mm na délku, 1950 mm na šířku a 1350 mm na výšku se nevyvine přímo v sériový vůz, ale bude vzorem pro následující modely. Patří mezi ně nový ypsilon, který bude uveden na trh s hybridními a elektrickými pohony, přičemž oba s největší pravděpodobností budou založené na Fiatu 500. Dále je v plánu nový „vlajkový“ elektrický sedan, který dorazí v roce 2026, a znovuzrozená delta, která se má objevit v roce 2028.
Lancia uvede na trh elektromobily až od roku 2026 a od roku 2028 přestane prodávat hybridní ypsilon, čímž skončí téměř 120 let vozů značky Lancia se spalovacími motory.