Hlavní obsah

Příští generace Chrysleru 300 má coby elektromobil přijít za čtyři roky

Nástupce současného šesti- a osmiválcového sedanu Chrysler 300 má přijít ve formě elektromobilu v roce 2026. Má být sourozencem modelu značky Dodge, který se objeví už o dva roky dříve, a teoreticky by aspoň jeden z nich mohl mít k devíti stovkám koní.

Foto: Chrysler

Současný Chrysler 300

Článek

Obnovení tradice velkých chryslerů s motorem vpředu a pohonem zadní nápravy, které začalo v roce 2005 modelem 300, projde v roce 2026 zásadní proměnou. Místo šesti- či osmiválce dostane nová generace této „ameriky“ elektrický pohon.

Zprávy přicházejí od australského webu Drive, který se odkazuje na nejmenované zdroje zevnitř automobilky. Vývoj vozu již údajně běží; náhrada za „třístovku“ má mít sourozence u značky Dodge, který se má na trhu objevit už v roce 2024.

Labutí píseň Dodge Challenger má mít přes 900 koní

AutoMoto

Že značka s přechodem na elektrický pohon, který plánuje na rok 2028, neopustí segment velkých prémiových sedanů, lze soudit i z řady vyjádření Christine Feuellové, šéfky Chrysleru. Podle dostupných informací však sedan nebude prvním elektrickým chryslerem - tím má být jiný model, odhalený v roce 2025, pravděpodobně předpovídaný konceptem Airflow.

Feuellová se v minulosti nechala slyšet, že nástupce 300 bude výrazně odlišný nejen od současného spalovacího modelu, ale i od toho, co je dnes běžně k dostání. Pod těmito slovy se může skrývat v podstatě cokoliv, avšak asi ne charismaticky „krabicoidní” americký sedan, jakým je dnešní 300.

Elektrický muscle car od Dodge má vydávat zvuk, který si neumíme představit

AutoMoto

V každém případě je pravděpodobné, že vůz bude stát na platformě STLA Large, která je určena pro vozy koncernu Stellantis o délce nad zhruba 4,7 metru. To by znamenalo 800V architekturu a baterii o kapacitě nad 100 kWh, která by měla stačit k dojezdu 800 km na jedno nabití.

Zdroje australského webu hovoří i o tom, že jak chystaný elektrický chrysler, tak i dodge mají dostat elektromotory o výkonu 204-449 koní. Otvírá se tak možnost dát nejsilnější verzi dva elektromotory, po jednom na nápravu, pro celkový výkon 898 koní. Zdali to však výrobci udělají, je v tuto chvíli ve hvězdách, stejně jako případný vstup na evropské trhy.

Související články

Výběr článků

Načítám