Článek
Elektrický macan bude jedním z nejdůležitějších modelů Porsche do konce dekády, kdy automobilka chce, aby elektromobily tvořily 80 procent jejích prodejů. Tento trend měl macan zachytit letos, ale problémy se softwarem znamenaly, že Porsche bylo nuceno odložit uvedení na trh asi o dvanáct měsíců do roku 2024. Aby bylo očekávání vysoké, Porsche doplňuje technické detaily a zveřejnilo video z testování SUV na mnoha místech. Ačkoli bude vypadat zhruba jako současný macan se spalovacími motory, který se bude po nějakou dobu prodávat spolu s novinkou, elektrická verze bude jezdit na nové platformě PPE koncernu VW pro luxusní elektromobily, podobně jako chystané Audi Q6 e-tron.
Špičkové dvoumotorové verze s pohonem všech kol budou mít při uvedení na trh výkon 612 koní a více než 1000 Nm točivého momentu, přičemž později budou pravděpodobně následovat slabší, ale i ještě extrémnější modely. Vůz má nabídnout rozložení hmotnosti v poměru 48:52 procent ve prospěch zadní nápravy, která bude rovněž řízena a v trakci si pomůže i elektronicky řízeným zadním diferenciálem.
Základem bude 800voltová technologie jako v případě taycanu, ale Porsche říká, že macan se může nabíjet ještě rychleji než sedan a kombi s výjimečně vysokým nabíjecím výkonem 270 kW.
Nabití baterie SUV z pěti na 80 procent podle automobilky potrvá méně než 25 minut, což je sice pomaleji než 22,5 minuty potřebných pro taycan, ale ten má 93,4kWh baterii - elektrický macan dostane 100kWh akumulátor.
Porsche také tvrdí, že vyvinulo inovativní způsob kombinace palubní nabíječky, vysokonapěťového ohřívače a DC měniče, který šetří místo, hmotnost a náklady.