Hlavní obsah

Nissan už neinvestuje do vývoje nových spalovacích motorů, budoucnost vidí v elektromobilech

Japonská automobilka investuje do vývoje elektrického pohonu, ve kterém vidí budoucnost. Spalovacích motorů se ale nezbavuje. I dál je plánuje prodávat v místech, kde to legislativa dovolí.

Foto: Nissan

Pohonné ústrojí Nissanu GT-R

Článek

Zatímco Toyota, Mazda a Subaru nedávno oznámily společný vývoj nových spalovacích motorů vhodných pro elektrifikaci a použití syntetických paliv, další japonská automobilka uvedla, že již do nových spalovacích motorů investovat nebude. Nissan se chce soustředit především na elektrifikaci a elektromobily, ve kterých vidí budoucnost.

Francois Bailly, viceprezident společnosti a člověk odpovědný za plány automobilky v regionech AMIEO (tedy včetně Evropy), v rozhovoru pro australský Drive řekl, že Nissan již nemá v plánu vyvíjet nové spalovací motory. Na otázku, zda mají zážehové a vznětové motory budoucnost, odpověděl: „Naší budoucností jsou elektromobily.“

Nissan představí 30 modelů do roku 2026, Evropa dostane 6 novinek

AutoMoto

Za vstup do světa elektromobilů značka označuje systém e-Power, přičemž na každém trhu chce postupovat podle jeho vlastního tempa. Nové spalovací pohonné jednotky už ale nejsou v plánu. „Určitě nebudeme investovat do nových pohonných jednotek pro spalovací motory,“ měl uvést Bailly v rozhovoru.

Připomeňme, že systém e-Power je specifickým typem hybridu, kdy spalovací motor pod kapotou neroztáčí kola, ale vyrábí elektrickou energii pro baterii, ze které jsou následně napájeny elektromotory. Cílem automobilky pak bude dál rozvíjet tuto technologii, zvyšovat termální účinnost a dosahovat ještě lepší efektivnosti použitých motorů.

Foto: Nissan

Pohonné ústrojí e-Power využívá spalovací motor pro výrobu elektřiny

Konec vývoje nových spalovacích motorů nicméně neznamená, že by je automobilka přestala prodávat. V různých koutech světa bude uvádět další nové modely osazené spalovacími motory, bude se však jednat především o vylepšené pohonné jednotky, které staví na již existujících technologiích. U některých modelů si navíc značka může pomoci pohonnými jednotkami od svých partnerů.

Automobilka si navíc uvědomuje, že požadavky na trzích v různých koutech světa se liší. Například v Africe může stále prodávat vozy splňující Euro 2, případně Euro 4. Každý trh se tak může vyvíjet svým tempem. Investice značky ale budou dál směrovat především k elektromobilům.

Nissan GT-R dostal další facelift, může být poslední

AutoMoto

Výběr článků

Načítám