Článek
Rok 2024 je pro automobilku Volkswagen a její bestseller, model Golf, poměrně důležitý. Právě letos si totiž značka připomíná 50 let od premiéry první generace světoznámého hatchbacku, což se rozhodla oslavit i modernizací generace osmé.
Jak už víme díky předchozím ukázkám, modernizovaný Volkswagen Golf a Golf Variant (kombi) bude snadné poznat díky přepracované přídi. Automobilka upravila LED světlomety, propojila je osvětlenou linkou napříč maskou a nechybí ani osvětlené logo. Světlomety IQ.Light LED přitom slibují dosvit až 500 metrů.
Nový design však nabídnou i zadní IQ.Light 3D LED svítilny s funkcí přivítání a loučení. Automobilka také přepracovala nárazníky, které se liší v závislosti na výbavě, rozšířila nabídku laků, nabízí černé lakování střechy pro sportovní výbavy a rozšířila nabídku litých kol.
Kabina nabídne novou generaci infotainmentu s volně stojící dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 10,4 palce (základní model) a 12,9 palce (vyšší model), který byl ergonomicky optimalizován, a konečně nabídne i osvětlené posuvníky ve spodní části. Značka tak napravuje často kritizovaný problém modelu před faceliftem.
Příští generace Volkswagenu Golf má být plně elektrická
Automobilka také nahradila kritizovaná kapacitní tlačítka na volantu fyzickými a vylepšila hlasového asistenta IDA, který je posílen o chatbot ChatGPT, pracující na bázi umělé inteligence. Kromě stávajících povelů tak hlasový asistent nabídne například i odpověď na otázky ohledně počasí či vědomostní otázky.
Nové schopnosti však modernizovaný golf nabídne i v oblasti technologií. Poprvé totiž dostane parkovací systém Park Assist Plus, který nejenže dokáže analyzovat vhodnost parkovacího místa a sám na něj zajet, ale také může vůz na dálku vyparkovat. Uživateli stačí použít smartphone. Nový je rovněž panoramatický kamerový systém, skládající 360° obraz okolí ze záběrů čtyř kamer.
Pod kapotou může mít modernizovaný VW Golf celkem devět motorizací, včetně elektrifikovaných. Kromě mild-hybridu eTSI jsou k dispozici také dva plug-in hybridy (eHybrid a GTE). Obě motorizace přešly na nový základní motor 1.5 TSI, přičemž eHybrid nabízí stejné parametry, model GTE ale posílil na 272 koní (+27 koní).
Plug-in hybrid se může nově pochlubit větší baterií (nárůst z 10,6 na 19,7 kWh) a díky tomu čistě elektrickým dojezdem až 100 km. Pomalé nabíjení funguje při výkonu až 11 kW, novinkou je pak rychlonabíjení při výkonu až 50 kW. Celkový dojezd s plnou nádrží a baterií by měl být až 1000 km.
Kromě toho mají zákazníci k dispozici turbem přeplňované zážehové motory TSI i vznětové turbomotory TDI, dostupné s manuálními i automatickými převodovkami. Poháněna jsou primárně přední kola, dostupná však bude i čtyřkolka 2.0 TSI 4Motion s výkonem 204 koní (+10 koní).
Samozřejmě nechybí ani sportovní deriváty. Od začátku výroby by měl být k dispozici model GTI, jehož výkon by se měl zvýšit ze 180 na 195 kW (265 k), kvůli emisím ale z jeho nabídky zmizí manuální převodovka. Později bychom se měli dočkat modernizace dalších sportovních derivátů, jako GTI Clubsport a R / R Variant. Otázkou je návrat vznětového modelu GTD.
Prodeje modernizovaného Volkswagenu Golf v Evropě by měly začít již během jara tohoto roku. Ceny zatím automobilka nezveřejnila.