Článek
Mustang GTD je v tom nejčistším smyslu silničním automobilem zaměřeným na trať. Přebírá technologii přímo ze závodního vozu GT3 a Ford s ním cílí na kolo Nürburgringu Nordschleife pod sedm minut.
Vůz má ručně vyráběnou rozšířenou karoserii. A to není jediný prvek, který má ospravedlnit cenu přes 300 tisíc dolarů, 6,6 milionu korun.
Srdcem Mustangu GTD je závodní verze přeplňovaného 5,2litrového osmiválce s olejovým systémem se suchou vanou. Ford říká, že tento motor bude dosahovat přes 7500 ot./min a že jeho cílem je výkon 800 koní.
Jako každá dobrá okruhová zbraň je Mustang GTD mnohem víc než jen výkonný motor. Vyznačuje se například pokročilým odpružením s technologií adaptivních tlumičů s hydraulicky ovládanou dvojitou tuhostí a nastavitelnou světlou výškou. Nově konstruována jsou zavěšení předních a zadních kol.
Nové odpružení doplňují 20palcová kovaná hliníková či hořčíková kola obalená 325mm předními a 345mm zadními pneumatikami. Nechybí karbon-keramické brzdy Brembo. Nejen na více zatěžované přední brzdy je brán ohled, pod zadním zavěšením jsou dokonce umístěny chladicí kanály, které pomáhají při chlazení zadních brzd.
Inženýři Fordu také pracovali na aerodynamice vozu. Standardní je kompletní kryt podvozku vyrobený z uhlíkových vláken s hydraulicky ovládanými předními klapkami, které pomáhají řídit proudění vzduchu. Zadní křídlo namontované na C-sloupku je hydraulicky ovládáno, aby se měnily úrovně přítlaku.
Fotografie interiéru vozu zatím nebyly zveřejněny. Ford říká, že Mustang GTD je standardně vybaven sedadly Recaro, stejně jako 3D tištěnými pádly, otočným přepínačem a sériovým štítkem vyrobeným z titanových dílů ze stíhačky Lockheed Martin F-22. Odstraněna byla zadní sedadla, i tak zřejmě bude silniční verze sice ultimativním, ale stále nikoli závodně strohým vozem.