Článek
Menší osobní dodávky či vany, chcete-li, často slouží několika účelům najednou. Pro rozvážení dětí do školy, na dlouhé cesty i řemeslníkovi pro každodenní pojížďky. Ve specifických případech proto může být plug-in hybridní pohon dobrou volbou.
Hnací ústrojí v modelu Tourneo Connect Plug-In Hybrid spojuje 1,5litrový benzinový motor, vysokonapěťový akumulátor a elektromotor, které dodávají kombinovaný výkon 150 k a točivého momentu 350 Nm prostřednictvím šestistupňové dvouspojkové automatické převodovky.
Akumulátor lze na dlouhých cestách dobíjet stejnosměrným proudem z veřejných nabíječek výkonem až 50 kW nebo plně dobít doma střídavým proudem o výkonu až 11 kW. Na elektřinu ujede až 110 km.
Jízdní režimy umožňují řidičům optimalizovat využití energie z akumulátoru:
- EV Nyní: jízda pouze pomocí elektromotoru
- EV Auto: vyvažuje elektrický a benzinový pohon tak, aby co nejlépe vyhovoval jízdním podmínkám.
- EV Později: jízda pouze s benzinovým motorem, kdy se veškerá energie uloží v akumulátoru na pozdější použití.
- EV Rezerva: ukládá řidičem definovanou úroveň energie nabití akumulátoru pro pozdější použití.
Zákazníci si mohou vybrat mezi pětimístným nebo delším, sedmimístným modelem Grand Tourneo Connect se standardní třetí řadou sedadel. Prostorná a všestranná kabina zůstává pro novou verzi Plug-In Hybrid nedotčena; po vyjmutí zadních řad sedadel mohou zákazníci využívat zavazadlový prostor o objemu až 3,1 m3 u větší verze a až 2,6 m3 u pětimístné.
České zastoupení zatím nezveřejnilo ceník nové motorizace. Objednávky budou otevřeny letos v létě. První dodávky jsou pravděpodobné v posledním čtvrtletí tohoto roku. Lze očekávat, že stejné ústrojí brzy dostane i blízce příbuzný Volkswagen Caddy.