Článek
Quartermaster byl minulý týden odhalen na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Je téměř stejný jako stávající off-road až po B sloupek. Odtamtud vytváří svou vlastní identitu díky zvětšenému rozvoru.
Zadní dveře a celá zadní část karoserie se liší, na délku má ložná plocha 1 564 mm, na šířku naměříte 1 619 mm, což umožňuje převážet europaletu.
Quartermaster zvládne užitečné zatížení 760 kg, nabízí stejnou tažnou kapacitu 3 500 kg jako „běžný“ Grenadier a zadní víko unese 225 kg. Ineos říká, že robustní rám a vodotěsný plátěný přístřešek, uzamykatelný rolovací kryt nástavby a střešní nosič jsou k dispozici jako doplňky pro další zvýšení praktičnosti.
Volitelné jsou také uzávěrky předního a zadního diferenciálu pro zákazníky, kteří si myslí, že standardní uzávěrka středového diferenciálu a dvourychlostní rozdělovací převodovka nebudou stačit.
Výkon pochází ze stejných třílitrových šestiválcových zážehových a vznětových motorů BMW, které jsou již nabízeny ve výchozím grenadieru a pohánějí všechna čtyři kola přes osmistupňovou automatickou převodovku ZF.
Zážehový motor má výkon 286 k, točivý moment 450 Nm a zrychlení z nuly na 100 km/h za 8,8 sekundy, zatímco vznětový s 249 k a 550 Nm diesel potřebuje o sekundu déle. Tato čísla ve sprintu jsou totožná s údaji, které Ineos uvádí pro SUV, stejně jako maximální rychlost 160 km/h uvedená pro oba motory.
S prodejem pick-upu na českém trhu za dosud nezveřejněnou cenu počítá i český dovozce Dajbych 4×4.