Hlavní obsah

Bugatti představuje L’Ultime, poslední kus hypersportu Chiron

Automobilka Bugatti představuje L’Ultime, poslední kus slavného hypersportu Chiron s motorem W16. Završuje tak osmiletou éru modelu, předem limitovanou výrobou 500 kusů.

Foto: Bugatti

Bugatti Chiron L’Ultime

Článek

Hypersport Bugatti Chiron byl představen během ženevského autosalonu v roce 2016 jako nástupce modelu Veyron. Nyní, osm let po premiéře, představuje automobilka poslední vůz z pětisetkusové série, který nese označení L’Ultime.

Základem posledního vozu je Bugati Chiron Super Sport se speciálním exteriérem, který kombinuje odstíny modré barvy French Racing Blue a Atlantic Blue. Modrou barvu má také logo automobilky v charakteristické masce a odlišné odstíny modré barvy zdobí také kola na jednotlivých nápravách.

Kromě toho jsou na bocích ručně vypsaná místa, která byla pro model zásadní. Nechybí Ženeva, okruhy Paul Ricard či Ehra-Lessien, sídlo značky v Molsheimu a další. U zadního kola vidíme ručně psanou číslovku #500, která je také na křídle a pokličkách kol. Kryty zrcátek zdobí francouzská trikolora.

Interiér opět kombinuje modré barvy, respektive kůži v odstínu Deep Blue, matný modrý karbon a dekory nesou barvu French Racing Blue. Na několika místech se pak objevují emblémy L’Ultime a číslovka #500. Pod kapotou zůstal zřejmě sériový 8,0litrový motor W16 o výkonu 1177 kW (1600 k), na jehož krytu je rovněž #500.

L’Ultime by tedy mělo být rozloučením s Bugatti Chironem, na stejných základech však budou ještě dál vznikat speciální modely jako roadster Bugatti Mistral či okruhový speciál Bugatti Bolide. Po jejich konci ale z trhu zmizí jedinečný přeplňovaný motor W16, který v novém modelu Bugatti nahradí atmosférický motor V16.

Bugatti postaví zákazníkům benzínku doma, když to bude nutné

AutoMoto

Nový šestnáctiválec od Bugatti se zbaví turbodmychadel

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám