Hlavní obsah

Bugatti Bolide prý ujede i vozům F1, ovšem jen za správných podmínek

Testování čistě okruhového supersportu potvrdilo jeho působivé schopnosti. Kromě vysoké maximální rychlosti nabízí i extrémní zrychlení na výjezdech ze zatáček.

Foto: Bugatti

Testování produkčního okruhového speciálu Bugatti Bolide

Článek

Od premiéry čistě okruhového speciálu Bugatti Bolide již uplynuly čtyři roky, automobilka však až nyní definitivně ukončuje testování produkčního vozu, který vzbuzuje velká očekávání. Podle testovacího jezdce by si dokonce mohl došlápnout i na vozy F1.

Připomeňme, že Bugatti Bolide vychází z modelu Bugatti Chiron a pod kapotou ukrývá 8,0litrový motor W16 se čtyřmi turbodmychadly, jehož výkon se standardně pohybuje kolem 1600 koní. Oproti standardnímu chironu se ale použitím speciálních materiálů povedlo snížit hmotnost na cca 1450 kilogramů.

Vůz se chlubí propracovanou aerodynamikou i novými technologiemi, které značka použila vůbec poprvé. Na rozdíl od mnoha ostatních okruhových speciálů ovšem nabízí i technologie jako ABS či ESP, díky čemuž bude zřejmě i snáze ovladatelný. To ostatně naznačil i testovací jezdec Andy Wallace.

Bugatti ukázalo fascinující vnitřnosti hypersportu Bolide

AutoMoto

„Všechno v autě je na úplně jiné úrovni, než s čím jsem jezdil předtím. Všechna auta jsou na hranici svých možností obtížně ovladatelná, ale Bugatti Bolide zůstává i na hranici svých možností pozoruhodně snadno ovladatelné,“ cituje tisková zpráva automobilky testovacího jezdce.

Díky speciálnímu vyladění nabídne vůz maximální rychlost až 380 km/h, takže na dostatečně dlouhé rovince by měl překonat i rychlostní rekord vozu F1. Ten v roce 2016 vytvořil Valtteri Bottas za volantem vozu stáje Mercedes-AMG, se kterým se dostal až na 373 km/h. Jak ovšem značka Bugatti dodává, jen málo okruhů má kvůli předpisům Mezinárodní automobilové federace (FIA) rovinku delší než dva kilometry, což dosažení nejvyšší rychlosti poněkud komplikuje.

Bolide však nemá být rychlý jen na rovinkách, ale také v zatáčkách. Vůz dokáže generovat přítlačnou sílu až 3 tuny a díky kombinaci širokého rozchodu a nízkého těžiště by měl v zatáčkách dosahovat přetížení až 2,5 G. To je sice působivé, vozy formule 1 se však dostávají až k 5 G.

„Ten pocit, když vyjedete ze zatáčky, sešlápnete plyn a zažijete ten neutuchající příval síly, je nesrovnatelný. Když vyjedete ze zatáčky rychlostí 100 km/h a z ní se dostanete na 200 km/h a pak na 300 km/h, je to naprosté zjevení. V tomto konkrétním scénáři by se Bolide vzdálil i vozu formule 1,“ dodal podle tiskové zprávy testovací jezdec Wallace.

Jedinečný Chiron připomíná první Bugatti na Le Mans

AutoMoto

Čínský král replik nabízí zmenšené mercedesy, porsche i bugatti

AutoMoto
Související témata:
Bugatti Bolide

Výběr článků

Načítám