Článek
Vysokootáčkový atmosférický motor V8 se zdvihovým objemem 4163 cm3 má přímé vstřikování benzinu FSI. Motor 4.2 FSI nejvyššího výkonu 331 kW (450 k) dosahuje při 8250 otáčkách a maximum točivého momentu 430 Nm poskytuje v pásmu otáček od 4000 do 6000.
Kupé o hmotnosti 1725 kg zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,6 s a při rychlosti 250 km/h zabrání dalšímu zrychlování elektronický omezovač. Na přání může být hranice zásahu omezovače posunuta na 280 km/h. Silný osmiválec si přitom v průměru řekne o 10,8 l benzinu na 100 km.
K dispozici je sedmistupňová převodovka S tronic, která byla pro RS 5 zesílena. Nechybí možnost sekvenčního řazení ani "Launch Control" pro maximální možné zrychlení.
Jak je u modelů RS zvykem, přenáší hnací sílu na vozovku trvalý pohon všech kol quattro. Audi vyvinulo pro kupé RS 5 nový samosvorný mezinápravový diferenciál. Sady lamelových spojek umožňují rozdělovat točivý moment mezi přední a zadní nápravu v širokém rozpětí. Sportovně zaměřené standardní rozdělení v poměru 40:60 % se může v případě potřeby změnit až na 70:30 % nebo 15:85 % ve prospěch přední, resp. zadní nápravy.
Sportovní podvozek modelu RS 5 dostal upravené pružiny, tlumiče a stabilizátory a v porovnání s Audi A5 byla karoserie snížena o 20 mm. Devatenáctipalcová kola z lehkých slitin disponují pneumatikami 265/35, na přání jsou k dispozici 20" kola s pneumatikami 275/30. Kotoučové brzdy s vnitřním chlazením mají na přední nápravě průměr 365 mm, na přání je mohou nahradit keramické kotouče vyztužené uhlíkovými vlákny o průměru 380 mm. Stabilizační systém ESP je vybaven sportovním režimem a lze jej zcela vypnout.
Prodej vozů Audi RS 5 zákazníkům bude zahájen na začátku léta. Cena pro český trh zatím nebyla stanovena.
FOTO: Audi