Článek
Proti standardnímu Sportbacku je přední část sportovněji tvarovaná. Výraznější je přední nárazník i otvory pro vstup vzduchu k motoru. Vzadu je pak decentní spoiler a čtveřice koncovek výfuku. Standardem jsou 19palcová kola, za příplatek můžete mít kovaná dvacetipalcová.
Motor je kompletně převzat z kupé RS5, respektive z provedení RS4 Avant (sedan zatím stále na tento motor čeká). Znamená to jediné: pod kapotou je šestiválcový motor s obchodním označením 2.9 TFSI Biturbo.
Ten poskytuje nejvyšší výkon 331 kW (450 k) a maximální točivý moment 600 Nm (od 1900 do 5000 otáček). Převodovka je standardně automatická, osmistupňová. Zrychlení 0-96 km/h je dle výrobce otázkou pouhých 3,9 sekundy, což není tak daleko kupé, které čistou „stovku” zvládne za stejných 3,9 s. A v přímce zrychluje neskutečně, viz náš test. [celá zpráva]
Nejvyšší rychlost RS5 Sportback činí 250, respektive 280 km/h (za příplatek). Síla motoru se přenáší na všechna čtyři kola, standardní poměr je 40:60, dozadu ale v extrémním případě může putovat až 85 procent točivého momentu.
Německá automobilka zatím neuvedla, kdy přijde popisovaný model na evropský trh, na tom americkém se začne prodávat v příštích měsících.