Článek
Severní smyčka láká rekordy všemožných kategorií, nového krále má nyní mezi kompaktními vozy sériové produkce. RS 3 nové generace porazila stávajícího rekordmana, Renault Mégane RS Trophy-R, o 4,63 sekund. Francouzskému hatchbacku alespoň zůstává triumf mezi předokolkami, Audi totiž pohání všechna čtyři kola.
Vůz byl dle automobilky samozřejmě během rekordní jízdy zcela sériový, až na sedadlo řidiče a závodní klec, kvůli bezpečnosti. Před rekordním kolem upravil tým jezdce Franka Stipplera pouze tlak v semi-slickových pneumatikách Pirelli P Zero Trofeo R podle podmínek na trati.
Pětiválec a 400 koní v kompaktním balení. Audi představuje RS 3 nové generace
„Nové RS 3 je mnohem agilnější při jízdě od středu oblouku k jeho konci a při akceleraci mimo oblouk,” srovnal Stippler novinku s předchozí generací.
Sedan stejně jako příbuzný hatchback pohání 2,5litrový přeplňovaný pětiválec. Má výkon 294 kilowattů, 400 koní od 5600 do 7000 otáček a točivý moment 500 newtonmetrů. Pohon všech kol se chlubí především novým sportovním zadním diferenciálem. Pomocí lemel na obou stranách aktivně rozděluje sílu mezi zadní kola až do té míry, že v určitých situacích dokáže přenést plný výkon na jedno kolo.