Článek
Motor v R8 sice o pár koní zaostává za Gallardem, ale to vůbec nevadí. Jeho parametry berou dech – atmosférický desetiválec o objemu 5,2 litru. 525 koní a 530 Nm. Motor si nechá líbit vysoké otáčky, nejvyšší výkon vrcholí při 8000 otáčkách za minutu a omezovač zasahuje až při fantastických 8700 otáčkách.
Z klidu na 100 km/h zrychlí R8 za 3,9 vteřiny, k dosažení 200 km/h potřebuje 12 vteřin. To jsou skvělé hodnoty, k tomu si připočtěte ještě maximálku 316 km/h. V nabídce je šestistupňová manuální převodovka nebo sekvenční R Tronic.
:. R8 nebude mít omezenou nejvyšší rychlost na obvyklých 250 km/h, a tudíž jede přes 300 km/h. Foto: Audi
Výkon je přenášen na obě nápravy, přičemž jsou mírně preferována zadní kola. V příplatkové výbavě nechybí keramické brzdy. Standardem jsou pneumatiky s rozměry 235/35 ZR19 vpředu a 295/30 ZR19 vzadu.
Světovou premiéru si R8 5,2 FSI odbyde v lednu na autosalonu v Detroitu. Do prodeje se dostane v druhém čtvrtletí za cenu přibližně 3,5 miliónu korun.
:. R8 - pracoviště řidiče vypadá výtečně. Foto: Audi