Hlavní obsah

Audi Q5 prošlo modernizací. Dává na výběr z designů zadních světel

Inovované Audi Q5 přichází hned zkraje s mild-hybridním pohonem a zadními lampami, které budou mimo jiné reagovat na vzdálenost auta vzadu. Do prodeje půjde na podzim letošního roku za 1,3 milionu korun.

Foto: Audi

Modernizované Audi Q5

Článek

Audi Q5 modelového roku 2021 přichází s víceméně standardními změnami, které od faceliftu uprostřed životního cyklu modelu můžeme očekávat. Přesto je tu jeden detail, který se zalíbí detailistům - zadní světla s možností personalizace.

Bohužel to není tak, že by si řidič mohl světla nastavit podle své aktuální nálady. Zákazník si při objednání zvolí design z několika možností, a tak budou světla svítit. Při přepnutí vozu do režimu Dynamic se vzhled změní, a také v případě, že se auto za vámi přiblíží na méně než dva metry, rozsvítí se všechny segmenty.

Foto: Audi

Zákazník má na výběr, jak budou zadní světla jeho vozu vypadat.

Kromě nových zadních lamp dostala Q5 také novou příď. Nárazník má drobně upravenou masku chladiče a světlomety jsou už v základu LEDkové. Za příplatek můžete mít funkci LED Matrix.

V kabině čekejme nový infotainment, připojený k internetu, ovšem bez druhého displeje o kus níž - ovládání klimatizace zůstalo na fyzických knoflících. Digitální přístrojový štít je samozřejmostí, head-up displej můžete mít za příplatek.

Foto: Audi

Modernizované Audi Q5

Po stránce jízdních asistentů je standardem systém pro zabraňování srážkám či zmírnění jejich následků v městských rychlostech. K mání bude i adaptivní tempomat, aktivní vedení v jízdním pruhu a všechny další systémy běžné u aut, jejichž ceny začínají vysoko nad milionem korun.

Foto: Audi

Infotainment je nový, ale fyzické ovladače klimatizace zůstávají.

Pod kapotou se v Evropě objeví nejprve vznětový čtyřválec, označený 40 TDI. To znamená 204 koní a 400 N.m. Byl přepracován, odlehčen a vybaven mild-hybridním systémem. Ten ale nepracuje s 48V elektro soustavou, nýbrž s klasickými dvanácti volty, a nedokáže vypnout motor za jízdy vysokou rychlostí; vypíná ho při rychlosti menší než 22 km/h.

EU bude od ledna hlídat, s jakou spotřebou jezdíte. Možná kvůli nové dani

AutoMoto

Motor je spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a systémem quattro ultra, který standardně pohání přední kola a v případě potřeby připojí i ta zadní.

Foto: Audi

Hlavní světla zůstávají na výklopném zadním čele, dole v nárazníku jsou záložní.

Kombinovaná spotřeba motoru má být 5,3-5,4 litru nafty na 100 km, motor plní normu Euro 6d-ISC-FCM, což znamená, že vůz z nařízení EU ukládá data o skutečné spotřebě paliva.

Později do nabídky přibudou také dvě další varianty dieselového čtyřválce, dva benzínové čtyřválce a jeden dieselový šestiválec. A samozřejmě také plug-in hybrid, který bude k mání ve dvou výkonových verzích.

Foto: Audi

Zadní místa vypadají docela prostorně.

Modernizované Audi Q5 vstoupí na český trh na podzim letošního roku a zaváděcí verze 40 TDI bude stát od 1 319 000 korun. Už nyní je ale možné objednávat tzv. edition one jako první edici „nového” auta. Ta vychází z exteriérového paketu S line, má tedy černé detaily, červené brzdové třmeny a devatenáctipalcová kola, mimo dalších detailů.

Foto: Audi

Audi Q5 TFSI e quattro

Související články

Výběr článků

Načítám