Článek
Pokud si klasický e-tron nekoupíte v křiklavě modré s kamerami místo zrcátek, jak jsme jej nedávno vyzkoušeli, jde o na pohled vcelku nenápadné SUV klasického střihu. Možná i proto jej doplní verze Sportback. Audi ji představilo na autosalonu v americkém Los Angeles, který se koná od 20. listopadu do 1. prosince.
Nižší střecha vylepšuje aerodynamiku a z původních 0,27 Cx se tak dostává na 0,25 Cx. Celkově se liší především zakončením střechy a nově ztvárněnou zádí. Novinkou jsou světlomety LED Matrix v digitální verzi, které jsou přesnější a mohou vytvářet digitální animace na vozovku.
Uvnitř Audi použilo stejný trik jako Porsche u kupé verze svého Cayennu. Zadní lavice je ukotvena o 20 milimetrů níže, což částečně kompenzuje ztracené milimetry v oblasti hlavy. Zavazadelník nabídne stále slušných 615 litrů objemu. Jinak se vnitřek od standardního e-tronu zásadně neliší.
Dvě varianty
Na výběr jsou dvě výkonnostní varianty. Vrcholná 55 quattro nabídne 95kWh baterii a dva elektromotory na každé nápravě se systémovým výkonem 265 kW, 365 koňských sil a s 561 Nm maximálního točivého momentu.
Zrychlení na stovku je pak otázkou 6,6 sekund, maximální rychlost činí omezených 200 km/h a dojezd je dle přísnějšího cyklu WLTP až 466 kilometrů.
Zvyknete si na kamery místo zrcátek? Novinku od Audi jsme otestovali v pražském provozu
Základem je verze 50 s pohonem zadních kol. Poskytuje výkon 230 kW a točivý moment 540 N.m. Sada akumulátorů postrádá horní vrstvu. Systém, který je o přibližně 120 kilogramů lehčí než sada výkonnějšího modelu, má celkovou kapacitu 71 kWh.
Sportback tak ujede až 347 kilometrů v cyklu WLTP. Zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 190 km/h.
Ceny pro český trh ještě nebyly stanoveny, nicméně týkají se nás obě verze a příští rok vyrazí nový e-tron Sportback nejprve ve speciální edici One.