Článek
Zatímco Mercedes-AMG GT R, druhý z letošních safety carů, tedy zaváděcích vozidel pro seriál formule 1, se pyšní sériovými hodnotami a lze jej prohlásit za silniční vůz s bezpečnostními prvky, Aston Martin musel svůj model Vantage výrazněji upravit.
Zřejmě i proto dodatečně Britové uvádějí edici F1, která posílený motor a další modifikace přináší i do prodejen.
Aston Martin představuje nový zaváděcí vůz pro F1, Mercedes vytlačí jen napůl
Výkon osmiválcového čtyřlitru se dvěma turbodmychadly byl navýšen o 25 koňských sil na 535 koní. Díky standardním 685 newtonmetrům maximálního točivého momentu je zrychlení z nuly na 100 km/h otázkou 3,5 sekundy.
Speciální verze má podobně jako zaváděcí vůz i upravený podvozek, řízení a aerodynamiku. Sdílí například i zadní spoiler, jako první v modelové řadě má 21palcová kola.
Za repliku Bondova Aston Martinu zaplatil 4,5 milionu, nemá ani motor
Lakování může rovněž respektovat vůz, který bude letos kroužit před formulemi. Alternativou je bílý a šedý odstín. V matné či lesklé variantě. Všechny vozy mají speciální plakety a prošívání v interiéru. Bezpečnostní klec či vysílačka tu však pochopitelně chybí.
Speciální edice bude k mání i jako roadster. Přesto, že v královně motorsportu, kam se letos Aston Martin vrací i s monopostem, figuruje Vantage ve službách safety caru jen jako kupé. První dodávky jsou plánovány na letošní květen. Ve Velké Británii přijde speciální kupé na v přepočtu 3,7 milionu, roadster na 4,2 milionu.