Článek
Nový Aston se z hlediska designu prakticky nezměnil, je to podobná situace jako u Porsche 911, kde změny u nových generací musíte s malou nadsázkou hledat pod lupou. Vůbec to ale nevadí, protože britské kupé vypadá pořád skvěle.
Opět ho pohání atmosféricky plněný šestilitrový dvanáctiválec s interním kódem AM28, který nově dostal řídící jednotku od firmy Bosch. Proti minulé generaci motoru V12 je patrný nárůst točivého momentu, konkrétně o 50 Nm a 62 koňských sil. Nynější motor produkuje 572 koní (421 kW) a 620 Nm točivého momentu.
Přesnou hodnotu zrychlení 0-100 km/h zatím Aston nesdělil, mělo by to ale být pod čtyři sekundy. Nejvyšší rychlost činí 330 km/h. Manuální převodovka v nabídce nebude, zákazníci se musí spokojit se sedmistupňovou automatickou Sportshift III AMT s možností sekvenčního řazení.
Převodovka mimochodem ušetřila 25 kilogramů hmotnosti, s váhou 1665 kg je ale nová generace lehčí „jen“ o 15 kilogramů.
Nové tlumiče jsou nastavitelné
Nová jsou i desetipaprsková kola, na výběr jsou i polozávodní pneumatiky Pirelli P-Zero Corsa. Standardem jsou tlumiče Bilstein, nastavitelné ve třech režimech – pro modely Vantage je tento typ použit poprvé. Elektronická stabilizace má dva režimy a je plně vypínatelná. Karbon-keramické brzdy Brembo si popisovaný model vypůjčil z modelu One-77.
Cena za nový model zatím nebyla oznámena, Aston zatím neuvedl ani přesné datum zahájení prodeje.