Článek
Valhala se v portfoliu britské automobilky řadí pod extrémní model Valkyrie. Vůz je sice podobně nesmlouvavě navržen, ale produkce, která odstartuje v roce 2023 nemá být limitována. Poprvé byl tento model k vidění v roce 2019 jako předprodukční koncept. Od té doby doznal spoustu změn uvnitř i zvenčí.
Valhalla připomíná závodní vytrvalostní speciály. Přední část roztahuje známý tvar masky až do krajů nárazníku, vůz má velmi nízkou siluetu a díky pokročilé aerodynamice se obejde bez zadního spoileru. Interiér zatím automobilka neukazuje, má však být civilizovanější než v případě zmiňované valkyrie.
Poslechněte si Aston Martin Valkyrie, na Silverstonu zní jako formule
Pohonné ústrojí je plug-in hybridní, lze jej tedy externě dobíjet. Přední elektromotor ale sám zvládne jen 15 kilometrů dojezdu. Důležitá je kombinace tří motorů. Jednoho spalovacího a dvou elektrických.
Osmiválec umístěný uprostřed pracuje s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, má dvě turbodmychadla a čtyřlitrový objem. Pochází od Mercedesu-AMG a nabídne 552 kilowattů, 750 koní. Elektromotory přidají 150 kW, 204 k. Systémové hodnoty ústrojí činí 699 kW, 950 k, a 1000 Nm točivého momentu.
Akcelerace z nuly na 100 km/h zabere jen 2,5 sekundy, maximální rychlost činí 330 km/h. Aston Martin slibuje hmotnost pod 1500 kilogramů. Přední zavěšení typu pushrod je údajně inspirováno formulí 1.
Cena bude začínat okolo 600 000 liber, tedy přibližně 18 milionů korun.