Článek
Těm nejsilnějším silničním autům na světě nestačí jen běžná samonosná karoserie. Kolem posádky často najdete takzvaný karbonový monokok. Střed vozu dodá nejen bezpečí pro posádku, ale také potřebnou oporu v konstrukci vozidla.

Karbonový základ pro Venom F5
Svůj monokok pro hypersport Venom F5 ukazuje automobilka Hennessey. Torzní tuhost Američané naměřili na 52 tisíc newtonmetrů. Což je o dva tisíc více než v případě evropského krále hypersportů, Bugatti Chironu. Přesto váží pouhých 86 kilogramů.
Jak dlouho trvá jedinečná úprava? Miliardář čekal na auto čtyři roky

„Naše nové karbonové šasi je uměleckým dílem zrozeným k rychlosti přes 500 kilometrů za hodinu,” říká sebevědomě zakladatel automobilky, John Hennessey. Jeho společnost se dosud zabývala především tuningem amerických automobilů, známým počinem je rovněž přestavba Lotusu Exige.

Hennessey Venom F5 zatím jako koncept

Hennessey Venom F5
Venom F5 má však být z velké části dílem Texasanů. Pohánět jej bude přeplňovaný osmiválec o zdvihovém objemu 6,6 litru s výkonem 1843 koní v 8 tisících otáčkách za minutu a 1352 newtonmetrů maximálního točivého momentu v neuvěřitelně ploché křivce od 2 tisíc do 8 tisíc otáček za minutu.
Venom F5 už se ukázal světu v předprodukčním kabátě a vývojem prochází roky. Američané s ním chtějí pokořit metu 500 km/h. Podobné plány mají i Koenigsegg či Bugatti.