Článek
V současné době jsou crashtesty v USA jen částečně podobné těm evropským. Používají se rozdílné metody nárazových testů, různé metody vyhodnocování, rámcově se ale nakonec dochází k podobným výsledkům.
Evropské normy jsou ovšem proti těm americkým přísnější v tom, že už dávno zavedly zohlednění elektronických bezpečnostních systémů do výsledků testů.
Nejde jen o přímé zkoušení automatických brzdných systémů, ale i statistiky jejich nasazení v sériových modelech a podobně. Takže za systém hlídání jízdního pruhu jsou plusové body. V USA to tak zatím není. Zatím.
Bude to přísnější
Už v roce 2015 za prezidenta Baracka Obamy začala příprava systémové změny crashtestů. NTHSA navrhl, aby elektronické bezpečnostní systémy, které jsou v automobilu, byly zohledněny ve výsledcích.
Začít se mělo v roce 2019. Ovšem s tím se skončilo v rámci nového veřejného slyšení po nástupu Donalda Trumpa. A tak se nic nestalo.
Škoda Kamiq prošla nárazovými zkouškami
Nyní NTHSA navrhlo výrazný upgrade testů, který by měl výrobcům dost ztížit získání čtyř- nebo pětihvězdičkového výsledku.
Zavedeny by měly být právě elektronické systémy bezpečnosti do výsledkových listin, změnit by se měly nárazové testy, kde by se měly začít používat nové figuríny, nově by také mělo být hodnoceno, jak je auto bezpečné při střetu s cyklistou. Nástup by přitom měl být dost rychlý – už od příštího roku.
Důležité je zmínit, že tyto nárazové testy nejsou v USA podmínkou pro udělení souhlasu pro provoz na pozemních komunikacích.