Článek
I když jde o legendární značku, je to jedna z méně produktivních firem světa. Alfa Romeo prodává celosvětově tolik automobilů, jako téměř mrtvá Lancia s jediným modelem na jediném trhu. Záchrana v podobě velkých prodejů SUV Stelvio nepřišla. Ani Giulia netrhá prodejní rekordy. A tak se musí šetřit.
Test Alfy Romeo 4C Spider: srdeční záležitost

Už minulý týden značka oznámila, že modely 8C a GTV nebudou mít následovníky, když byl jejich vývoj ukončen. Teď je na řadě 4C. Malý sporťáček nabízený od roku 2013 ve verzi kupé a od roku 2015 ve verzi Spider končí. Výroba se zastavila. Miniaturní prodeje lehoučkého autíčka s přeplňovaným čtyřválcem bohužel znamenaly jeho naprostý konec.
Důvod je ale ještě jeden. Zdá se totiž, že značka se přestane orientovat na sportovní vozy a začne se potýkat v tržním prostředí kompaktních vozítek. V plánu je prý městský crossover, kam budou směřovat ušetřené peníze a také nástupce malého městského auta MiTo, jehož výroba byla ukončena v roce 2018. Mezi tím přijde menší SUV Tonale.
Rus zařadil zpátečku za jízdy. Destrukce je až nečekaně velká

Kdo by tedy ještě chtěl Alfu Romeo 4C, bude se muset spokojit se skladovými zásobami. Auto z výroby si už neobjedná.