Hlavní obsah

Alfa Romeo představuje kompaktní SUV Tonale

Italská prémiová automobilka ze skupiny Stellantis vstupuje do populárního segmentu kompaktních SUV. Alfa Romeo Tonale je zároveň prvním plug-in hybridním modelem značky.

Alfa Romeo představuje kompaktní SUV TonaleVideo: Alfa Romeo

Článek

Alfa Romeo konečně dovedla stejnojmenný koncept z roku 2019 do sériové podoby. S modelem Tonale o délce 4530 mm bude konkurovat třeba BMW X1 nebo Mercedesu GLA. V portfoliu automobilky se tak řadí pod stelvio.

Stojí na evoluci starší platformy koncernu FCA, kterou využívá třeba Jeep Compass, ale má širší rozchod a větší podíl hliníku.

Exteriér nezapře klasický styl značky, přesto je znát, že tonale svým světelným podpisem a hranatějším ztvárněním některých prvků přiváží trochu odlišný designový jazyk.

Rovněž interiér připomíná větší modely. Dominuje 10,25palcový displej infotainmentu s novým multimediálním systémem připojeným na internet.

Na rozdíl od zmíněného stelvia, které stojí na velké platformě Giorgio s klasickým uspořádáním pohonu, je tonale primárně předokolkou s motorem napříč. Pohon všech kol je k mání za příplatek.

O sportovní jízdní vlastnosti se však má postarat hlavně podvozek - a že nejpřímější převod řízení 13,6, čtyřpístkové brzdy Brembo, elektronický samosvorný diferenciál nebo tlumiče od Koni leccos slibují.

Platforma prošla změnami i kvůli elektrifikaci pohonu. Základem je mildhybridní zážehová patnáctistovka s turbodmychadlem, která využívá 48V systém. Má výkon 130 koní a 240 Nm maximálního točivého momentu. Spárován je se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Alternativou je agregát zvaný Hybrid VGT. Jde v podstatě o stejnou kombinaci, ale silnější elektrická soustava zajistí výkon 160 koní.

Na vrcholu stojí plug-in hybridní verze zvaná Q4, kterou tedy lze dobíjet ze sítě. Spalovací část zastupuje turbodmychadlem přeplňovaná zážehová třináctistovka. Jak název napovídá, jde o čtyřkolku, ale po vzoru například Peugeotu se o pohon předních kol stará spalovací motor a zadní kola pohání jen elektromotor.

Systémový výkon činí 275 koní, což stačí na zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,2 sekundy. Elektrická část využívá baterii o kapacitě 15,5 kWh. Nabít ji lze výkonem 7,4 kW za 2,5 hodiny. Tehdy lze ujet 80 čistě elektrických kilometrů ve městě.

Nechybí ani diesel. Šestnáctistovka o výkonu 130 k a točivém momentu 320 Nm je spojena se šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou a pohonem předních kol.

Zatím není jasné, kdy a za kolik novinka dorazí na český trh. Výroba bude probíhat ve zmodernizovaném závodě v Pomigliano d'Arco u Neapole, který funguje od roku 1972.

Související témata:

Výběr článků

Načítám