Článek
Škoda Kodiaq RS má pod kapotou dvoulitrový turbodiesel o 240 koních a 500 N.m. Jeep Wrangler má taky dvoulitrový turbomotor, ale benzínový a o výkonu 270 koní a 400 N.m. Na první pohled jsou si blízko, přesto americký vůz zvládá zrychlení na stovku o dvě vteřiny pomaleji než ten český.
Když tedy britský webový magazín CarWow postaví tahle dvě auta vedle sebe na čtvrtmílový sprint, škoda jasně vítězí - byť ne zas o tolik, o 0,2 sekundy. Lepší byla díky své aerodynamice i v závodu s letmým startem.
Test Škody Kodiaq RS: Konečně ten správný motor
Řekněme, že prostě chcete Kodiaq porazit. Co pro to musíte udělat? Je to vcelku jednoduché - odlehčit jeep. A to uděláte nejsnáze tak, že vymontujete dveře a sundáte střechu. S tímto autem je možné dělat vše, konstruktéři počítají s tím, že někdo bude takto s wranglerem jezdit v terénu.
Ovšem, tohle nestačí. Taky musíte ty dveře naložit do kodiaqu - stačí si vymyslet něco na způsob: „Prosím, vezmi mi je, k tobě se vejdou a tady by je někdo ukradl.” A najednou je kodiaq těžší a jeep lehčí, přestože se odstraněním dveří zhoršila jeho aerodynamika, na čtvrtmíli těsně vyhrává.
Je to tak trochu podvod, samozřejmě, ale spíš v naložení dveří do kodiaqu, protože wranglera klidně můžete bez střechy a dveří provozovat. Musíte se ale spolehnout na to, že jakmile začne pršet, kolega v kodiaqu vám s dveřmi neujede.