Článek
„Bugatti opět prokázalo, čeho je schopné. Díky tomuto novému rekordu jsme s Chironem opět vstoupili do neprobádaných území. Nikdy předtím nedokázal sériový výrobce dosáhnout tak vysoké rychlosti. Naším cílem bylo stát se první značkou, která pokoří magickou hranici 300 mil za hodinu. A to se nám povedlo.
S tímto novým rekordem se však Bugatti stahuje ze závodu o výrobu nejrychlejšího sériového vozu. V minulosti jsme již několikrát prokázali, že stavíme nejrychlejší vozy na světě. V budoucnosti se však chceme zaměřit na nové oblasti,“ řekl Stephan Winkelmann.
A tak teď budeme čekat, jestli některý z konkurentů, jako je třeba Koenigsegg, nepřekoná Bugatti. Pak by možná firma nepřenesla přes srdce, že není nejlepší a možná se vrátí k tomuto tématu.
Všechny rekordy v kapse
Bugatti má v historických tabulkách hromady zápisů. Nejrychlejším vozem byl už model Veyron. Byl to také vůz s nejvyšší průměrnou rychlostí, nerychlejší otevřený vůz apod.
Poslední rekord byl dosažen na konci srpna na polygonu Ehra-Lessien, kde Bugatti Chiron dosáhl rychlosti 490,484 km/h, tedy 304,773 mil/h. Je pravda, že tohle auto dostalo velkou hromadu úprav, kdy třeba výkon byl zvýšen na 1600 koní.
Ovšem největší překážkou nového rekordu nebyl výkon, ale pneumatiky. Bugatti prostě stále nemá silniční pneumatiky, které by tuhle extrémní zátěž zvládly. A tak Michelin musel vzít standardní pláště Michelin Pilot Sport Cup 2 a unikátním způsobem je vyztužit. Každá pneumatika připravená k testu byla rentgenována, aby byly vyloučeny jakékoli vady. Při testech mimo vůz pneumatika zvládla rychlost 511 km/h.