Článek
První pohled na tři nové ostré hatchbacky od Volkswagenu potvrzují, že i u této generace Němci místo agresivity volí spíše cestu decentnosti a vkusu. Nejvýrazněji proto na autě vypadá jednolitá přední mřížka, která připomíná plástve medu a jsou v ní integrované LED mlhovky. LED jsou pak i světlomety. Nechybí ani tradiční, u GTI červený nápis. Ve specifikaci GTE je modrý a u GTD stříbrný.
Nové GTI osmé generace dostalo v základní výbavě 17palcové disky kol Richmond s tím, že lze připlati i za 18 a 19palcová kola. Za nimi se nacházejí typické červené třmeny brzd. Vzadu má GTI, GTE i GTD decentní spoiler, sportovní difuzor, LED svítilny, ikonický nápis a u benzínové verze i dvě koncovky výfuku, každou na jedné straně.
Pod kapotou bude mít model GTI čtyřválcový dvoulitrový motor EA888 TSI, který produkuje 245 koňských sil a 370 Nm točivého momentu. Ve standardu bude GTI dodáváno se šestistupňovou manuální převodovkou, ale za příplatek bude možno objednat i sedmistupňový dvouspojkový automat. Další detaily o rychlosti a zrychlení Volkswagen zatím neuvedl.
Škoda poutá na novou Octavii RS těsně před ženevskou premiérou, poprvé bude do zásuvky
V dieselové verzi GTD se bude o výkon starat rovněž dvoulitrový čtyřválcový, tentokráte pochopitelně vznětový motor, který bude mít výkon 200 koňských sil a točivý moment 400 Nm. Tento agregát pak bude nabízen jen a pouze se sedmistupňovou dvouspojkovou skříní.
Elektrifikovaná verze GTE pak nabídne plug-in hybridní pohonnou jednotku, kterou tvoří 1,4 litrový benzínový agregát s turbodmychadlem a výkonem 150 koní a elektromotor.
Díky tomu má GTE kombinovaný stejný výkon jako GTI, tedy 245 koní, ale větší točivý moment, a to o rovných 30 Nm, tedy 400 Nm. PHEV Golf ujede na elektřinu údajně i 60 kilometrů a o elektrický pohon se starají 13 kWh lithium-iontové baterie, které autu umožní jet na elektřinu i 130 km/h. Stejnou techniku užívá i nová Octavia RS iV.
Volkswagen v nové generaci inovoval řízení dynamiky jízdy s názvem Vehicle Dynamics Manager. Ten řídí elektronický diferenciál XDS a adaptivní odpružení DCC. Navíc, Volkwagen nově umožnil řidičům mimo zvolení jízdních režimů Comfort, Eco a Sport nastavit také ostřejší nebo naopak pohodlnější nastavení tlumičů.
Nejostřejší Volkswagen Touareg dostal písmeno R a baterii do kufru
V interiéru najdete nový sportovní volant, displej místo budíků i velkou obrazovku infotainmentu. Nechybí pak ani ikonická sedadla GTI a řadící páka ve tvaru golfového míčku, pokud budeme mít manuál.
První pohled na všechny tři ostré hatchbacky od Volkswagenu nabídne autosalon v Ženevě, který startuje 3. března 2020. Tam se také pravděpodobně dozvíme další podrobnosti včetně toho, kdy bude tato trojice na trhu.