Hlavní obsah

Volkswagen představuje rychlý Golf třikrát jinak. GTI, GTD a GTE

Volkswagen předvedl světu dlouho očekávaný ostrý hatchback, dnes už legendární Golf GTI osmé generace. Společně s ním pak ukázal i jeho dieselového parťáka GTD a elektrifikovaný typ GTE. Všechny tři čeká premiéra v Ženevě.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Golf GTI

Článek

První pohled na tři nové ostré hatchbacky od Volkswagenu potvrzují, že i u této generace Němci místo agresivity volí spíše cestu decentnosti a vkusu. Nejvýrazněji proto na autě vypadá jednolitá přední mřížka, která připomíná plástve medu a jsou v ní integrované LED mlhovky. LED jsou pak i světlomety. Nechybí ani tradiční, u GTI červený nápis. Ve specifikaci GTE je modrý a u GTD stříbrný.

Nové GTI osmé generace dostalo v základní výbavě 17palcové disky kol Richmond s tím, že lze připlati i za 18 a 19palcová kola. Za nimi se nacházejí typické červené třmeny brzd. Vzadu má GTI, GTE i GTD decentní spoiler, sportovní difuzor, LED svítilny, ikonický nápis a u benzínové verze i dvě koncovky výfuku, každou na jedné straně.

Pod kapotou bude mít model GTI čtyřválcový dvoulitrový motor EA888 TSI, který produkuje 245 koňských sil a 370 Nm točivého momentu. Ve standardu bude GTI dodáváno se šestistupňovou manuální převodovkou, ale za příplatek bude možno objednat i sedmistupňový dvouspojkový automat. Další detaily o rychlosti a zrychlení Volkswagen zatím neuvedl.

Škoda poutá na novou Octavii RS těsně před ženevskou premiérou, poprvé bude do zásuvky

Autosalon Ženeva

V dieselové verzi GTD se bude o výkon starat rovněž dvoulitrový čtyřválcový, tentokráte pochopitelně vznětový motor, který bude mít výkon 200 koňských sil a točivý moment 400 Nm. Tento agregát pak bude nabízen jen a pouze se sedmistupňovou dvouspojkovou skříní.

Elektrifikovaná verze GTE pak nabídne plug-in hybridní pohonnou jednotku, kterou tvoří 1,4 litrový benzínový agregát s turbodmychadlem a výkonem 150 koní a elektromotor.

Díky tomu má GTE kombinovaný stejný výkon jako GTI, tedy 245 koní, ale větší točivý moment, a to o rovných 30 Nm, tedy 400 Nm. PHEV Golf ujede na elektřinu údajně i 60 kilometrů a o elektrický pohon se starají 13 kWh lithium-iontové baterie, které autu umožní jet na elektřinu i 130 km/h. Stejnou techniku užívá i nová Octavia RS iV.

Foto: Volkswagen

Interiér Volkswagenu Golf GTI

Volkswagen v nové generaci inovoval řízení dynamiky jízdy s názvem Vehicle Dynamics Manager. Ten řídí elektronický diferenciál XDS a adaptivní odpružení DCC. Navíc, Volkwagen nově umožnil řidičům mimo zvolení jízdních režimů Comfort, Eco a Sport nastavit také ostřejší nebo naopak pohodlnější nastavení tlumičů.

Nejostřejší Volkswagen Touareg dostal písmeno R a baterii do kufru

Autosalon Ženeva

V interiéru najdete nový sportovní volant, displej místo budíků i velkou obrazovku infotainmentu. Nechybí pak ani ikonická sedadla GTI a řadící páka ve tvaru golfového míčku, pokud budeme mít manuál.

První pohled na všechny tři ostré hatchbacky od Volkswagenu nabídne autosalon v Ženevě, který startuje 3. března 2020. Tam se také pravděpodobně dozvíme další podrobnosti včetně toho, kdy bude tato trojice na trhu.

Anketa

Která verze rychlého Golfu vás zaujala nejvíc?
Zážehové GTI
68 %
Vznětové GTD
16,2 %
Plug-in hybridní GTE
15,8 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 284 čtenářů.
Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám