Článek
Nejdražší verze GT hraje na efekt – ať už jde o standardní osmnáctipalcová litá kola, efektní koncovky výfuku nebo výrazné použití chromu. Ve střední třídě jde o jedno z nejelegantnějších aut. Neutrpěla ani praktičnost - kufr nabídne 618 litrů, což je ve střední třídě nadprůměrná hodnota. Zadní sedačky jdou samozřejmě sklopit, vznikne díky tomu rovná plocha.
Dobrá je i prostornost pro posádku v příčném směru, vzadu by ovšem neuškodilo více místa pro hlavy vyšších cestujících. Sedadlo řidiče má výsuvný sedák, polohovatelnost sedačky i dvouose seřiditelného volantu je velmi dobrá a vyhoví i řidičům s nekonfekční postavou.
Útulný interiér
Uvnitř možná až příliš šedivého interiéru potěší příkladné dílenské zpracování, které je u takto drahého vozu nutností. Množství jednoúčelových tlačítek je zbytečně vysoké – na úkor přehlednosti intuitivnosti. Zamrzí také málo odkládacích ploch na drobnosti. Standardem verze GT je přední head-up displej, na který se skrz plastové sklíčko promítá aktuální rychlost – jde však o laciněji působící variantu než jakou nabízí BMW či Audi – horší je i čitelnost.
Verze GT má jiné zavěšení podvozku než levnější verze, což je mezi současnými automobily neobvyklé; vepředu není klasický McPherson ale zavěšení s dvojitými lichoběžníky. Nutno říci, že 508 SW funguje dobře, pokud od něj chcete rychlé, ale nikoliv sportovní přesuny – stabilita je velmi dobrá i při vysokých rychlostech, podvozek se zadní víceprvkovou nápravnou příjemně „žehlí“ nerovnosti a při uvolněné jízdě funguje i přes velká osmnáctipalcová kola až překvapivě dobře.
Ovšem pokud budete chtít na technických tratích využít potenciál nabízených 204 koní, brzy zjistíte, že kvůli těžké přídi je pětsetosmička velmi brzy nedotáčivá. Jízdní požitek rovněž kazí horší zpětná vazba hydraulického posilovače řízení.
2.2 HDI pouze s automatem
Nevýhodou je, že k nejsilnější motorizaci si nemůžete vybrat manuální převodovku, v nabídce je pouze šestistupňový automat. Ten pracuje rychle a vcelku inteligentně, „pádla“ pod volantem tak ani v praxi nepotřebujete.
Naftový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem nabízí nadstandardních 204 koní a masivních 450 Nm točivého momentu. I přes vyšší hmotnost a přísné emisní normy nabídne 508 s tímto motorem svižné svezení se zatlačením do sedaček ve středním spektru otáček. Motor je prost vibrací a je skvěle odhlučněný. I přes velký výkon ale auto nerozjede na více než 232 km/h. Důležité je, že spotřeba paliva se dá při klidné jízdě mimo městskou zástavbu udržet kolem šesti litrů, při větším zatížení stoupá zhruba k osmi.
Dobrá volba, ale...
Peugeot 508 SW zaujme svým povedeným vzhledem i velkým vnitřním prostorem s perfektním dílenským zpracováním i výběrem materiálů. Potěší i bohatá základní výbava; i tak je základní cena opticky hodně vysoká, notabene na značku Peugeot, která v automobilovém světě nemá takový zvuk jako německá konkurence. Výkonný čtyřválec potěší nízkou spotřebou paliva a nadprůměrným výkonem, sportovnost ale u popisovaného modelu nehledejte.
Peugeot 508 SW je dobrá volba, otázkou je spíše, zda nesáhnout po variantách 1.6 HDI Access (112 k) za 589 900 nebo 2.0 HDI s šestistupňovou manuální převodovkou a výkonem 204 koní – v druhém výbavovém stupni Active za 689 900 korun.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 2179 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo |
Max. výkon: | 150 kW (204 k) při 3500 ot./min. |
Max. točivý moment: | 450 Nm při 2000 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 8,4 s |
Nejvyšší rychlost: | 232 km/h |
Průměrná spotřeba: | 5,9 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1780 kg |
Poháněná náprava: | přední |
Cena základní verze: | 949 900 Kč |