Článek
Omlazená Corsa se po stránce vnějšího designu prakticky nezměnila a nabízí se ve dvou karosářských verzích - jako třídveřový hatchback a pětidveřový model. My jsme vyzkoušeli sportovněji vypadající, nicméně méně praktickou, třídveřovou verzi. O pohon se staral maloobjemový turbodieselový čtyřválec s výkonem 95 koní a 190 Nm točivého momentu.
Škála motorů nové Corsy začíná u litrového zážehového tříválce o výkonu 48 kW/65 k a vrcholí přeplňovanou šestnáctistovkou 1.6 Turbo o výkonu 141 kW/192 k modelu Corsa OPC. Zájemci o vznětové agregáty mohou vybírat z řady motorů o objemech 1,3 l a 1,7 l, jejichž výkony sahají od 55 kW/75 k až po 96 kW/130 k.
Testovaná motorizace sice papírově nevypadá nikterak lákavě (zrychlení na 100 km/h za více než 12 vteřin), průběh točivého momentu (190 Nm), v širokém spektru otáček (1750 – 3250 ot./min.) ale zajišťuje, obzvláště s prázdným vozem, solidní dynamiku. Do 2000 otáček je dieselová jedna-trojka trochu ospalá, jakmile ručka otáčkoměru olízne číslici 2 a začne výrazněji „foukat“ turbodmychadlo, nabídne až do třech tisíc otáček velmi dobrou akceleraci.
Dovede být úsporná, na 3,7 l ale zapomeňte
Odhlučnění motoru uvnitř kabiny je dobré, pokud ale pojedete se studeným motorem a stáhnete okénka, uslyšíte typické dieselové drnčení. Nad 150 km/h se začne výrazněji ozývat aerodynamický hluk.
Slibovaná kombinovaná spotřeba 3,7 l/100 km sice odpovídá laboratornímu měření, v praxi se ale ukázalo, že při svižnějším stylu jízdy budete jezdit za 5,2 – 5,6 litru. Pokud pojedete úsporněji (ale pořád se nebudete omezovat například extrémně pomalou jízdou či vypnutou klimatizací), dostanete se v dlouhodobé spotřebě bez problémů na 4,5 – 5,0 litrů nafty na každých sto kilometrů.
Volant i přední sedačky lze nastavit v širokém rozsahu, takže by se měli cítit příjemně řidiči nejrůznějších postav. Sedadla mají tvrdší výplň, ta je ale na delších cestách příjemnější než měkké sedačky. K volantu máme jedinou připomínku – kvůli příliš tlustému středu se volant hůře drží v poloze tři čtvrtě na tři.
Ovládání středového panelu je vcelku intuitivní, možná by ale neuškodilo očesat záplavu nejrůznějších jednoúčelových tlačítek. Také zobrazovaná žlutě podsvícená grafika nevypadá zrovna moderně, a to samé platí i o mapě navigace s malým rozlišením.
Zavazadelník nabídne v dané třídě průměrných, nicméně dostačujících 285 l s dobrým přístupem. Třídveřová verze je pochopitelně méně praktická při nastupování dozadu, na zadních sedadlech ale překvapí velké množství prostoru pro kolena cestujících. S místem pro hlavu už to tak slavné není a pasažéři nad 180 cm zde budou mít trochu problém.
Opel zapracoval na řízení, elektrický posilovač nyní klade lepší odpor a pocitově je příjemnější. Také podvozek si nechá v zatáčkách leccos líbit, na limitu je nedotáčivý, ale málo se naklání. Občas sice neodfiltruje nerovnost úplně dokonale a na hrubém povrchu má v zatáčce tendence odskakovat, nastavení podvozku, agilita i komfort jsou však plně srovnatelné s nejbližší konkurencí.
V nabídce vyhřívaný volant nebo nosič jízdních kol
Nová je i příplatková výbava, v tomto segmentu málokdy vídaná. Corsa se nově může pochlubit např. adaptivními halogenovými světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting), vyhřívaným volantem, aktivními opěrkami hlav u předních sedadel, zařízením pro usnadnění rozjezdů do kopce HSA (Hill Start Assist), panoramatickým střešním oknem nebo integrovaným nosičem jízdních kol FlexFix.
České zastoupení má aktuálně Corsu 1,3 CDTI s výkonem 95 koní v akci za 296 800 korun (pouze třídveřová verze). V ceně je rádio s CD přehrávačem a klimatizace. Cena příplatkových výbav je nastavena rozumně; k nejlevnější výbavě Essentia nicméně nejde dokoupit centrální zamykání s dálkovým ovladačem.
TECHNICKÉ ÚDAJE - není-li uvedeno jinak, platí pro třídvéřovou verzi | |
---|---|
Motor: | 1248 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo |
Max. výkon: | 70 kW (95 k) při 4000 ot./min. |
Max. točivý moment: | 190 Nm od 1750 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 12,3 s |
Nejvyšší rychlost: | 177 km/h |
Průměrná spotřeba: | 3,7 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1100 kg (1145 kg - 5D verze) |
Poháněná náprava: | přední |
Cena základní verze: | 296 800 Kč |