Článek
Druhá generace Volkswagenu Tiguan je na trhu od roku 2016, a tak loni na podzim přišel čas na modernizaci. Změny byly především kosmetické, ale nezapomnělo se ani na techniku – a stárnoucímu SUV prospěla tak moc, až se mi nechtělo ho vracet, což je u na první pohled tuctového dieselového crossoveru docela velká pochvala.
Tiguan dostal novou příď, která má tvarem světlometů – k těm se ještě vrátím – trochu připomínat golf VIII. generace. Vzadu nové lampy zase připomínají touareg tím, jak při brzdění zhasnou „bumerangy“ obrysovek a místo nich se rozsvítí jiné „bumerangy“ brzdových světel.
Tohle, spolu např. s filcem v přihrádkách ve dveřích, aby v nich odložené věci nedělaly randál, třístupňovým vyhříváním volantu nebo s malými kapsami na vrchu předních opěradel pro zastrčení smartphonu, ukazuje cit pro detail. Stejně tak se mi líbí kombinace tmavošedé a světle béžové kůže v interiéru i fakt, že světlé je i poměrně velké procento plastů v interiéru, na dveřích i palubní desce. Aby tyhle díly nebyly černé, se dnes už tak často nevidí.
Příjemný interiér i motor
Palubní deska si ze starší verze ponechala tvar, ale je tu dotykový panel klimatizace místo starších koleček a tlačítek, který se používá veskrze příjemně. Infotainment má nový design, ale není to systém z nového golfu, je shodný s modernizovaným arteonem a používá se příjemně, třebaže zobrazení ve stranách digitálního přístrojového štítu se nastavuje nepoměrně složitěji.
Nakousnuté čalounění sedaček je velmi příjemné, křesla jsou slušně komfortní a všude je spousta prostoru, stejně jako v dosavadní verzi. Kvalita zpracování je rozhodně lepší než v golfu; tiguan vůbec v této specifikaci působí na svůj segment velmi luxusně – jako „baby Touareg“, který je ale o několik tříd výše.
Pod kapotou testovaného kousku mám dvousetkoňový vznětový dvoulitr, který svou sílu posílá na všechna čtyři kola. Motor je velmi dobře utlumený a příjemně silný ve městě i na dálnici, potěší také velmi svižnými reakcemi na plyn a pružností. Zároveň s ním jezdím za příjemných 7,4 l/100 km, což je na relativně vysoké auto s pohonem 4x4 dobrá hodnota.
Čtyřkolka nabízí dva režimy Offroad – jeden přednastavený a jeden, v němž je možné leccos upravit. Oba fungují bez výhrad, auto s jistotou projíždí blátem i hlubokým sněhem. Stejně tak bez výhrad je adaptivní podvozek, a také adaptivní tempomat s aktivním vedením v jízdním pruhu. Volkswagen ho nazývá Travel Assist a jedinou jeho vadou na kráse je, že ho při každém obnovení tempomatu musím znova zapnout zvláštním tlačítkem.
Vylepšená převodovka a špičková světla
Dvouspojková převodovka DSG dostala při modernizaci nový software, který spravil největší chybu minulé iterace – asistent pro rozjezd do kopce, který podrží brzdu, funguje i na zpátečku. Takže už není třeba levou nohou držet brzdu, když couváte do kopce a kvůli překážce vpředu potřebujete být přesní.
Test Volkswagenu Tiguan Offroad: Když chcete do terénu víc než vůbec
Řazení je hladké, ba neznatelné, rozjezdy jsou příjemné – ale nesmíte po nich chtít, aby byly rychlé, což je ostatně u současné produkce koncernu VW běžné, mám-li v rukou kombinaci TDI a DSG. Když při rozjezdu přidám hodně plynu, abych se rozjel rychle, elektronice trvá dlouho, než to dovolí. Snad kvůli emisím, to není podstatné – vystartovat do proudu aut je kvůli tomu trochu problém a není úplně snadné to předvídat.
Co naopak musím nesmírně pochválit, jsou světlomety – v současnosti patří ke špičce na trhu. Jmenují se IQ.Light a špičková funkce LED Matrix pro dálková světla je samozřejmostí. Ten náskok před ostatními značkami – ale ne všemi, Škoda do nové octavie dává stejně fungující světla – je v tom, že část segmentů pro dálková světla funguje jako „zvednutá“ část kužele potkávacích světel na pravé straně.
Světlomety LED Matrix v akci
Za jízdy se natáčí, některé segmenty můžou pohasínat, anebo se může celá tahle část úplně zhasnout, když jí není potřeba. A zároveň pevná část kužele potkávacích světel na rozdíl od „osmičkového“ golfu není sklopena příliš dolů.
Král kompaktního komfortu
Konečně – je trochu škoda, že head-up displej je promítaný na destičku, nikoliv na čelní sklo, a taky v okolí dálničního limitu je ve voze trochu velký aerodynamický hluk na to, jak luxusně působí a jak dobře je odhlučněn zbytek.
Kromě toho je ale modernizovaný tiguan vážně povedené auto a vůbec bych se nezlobil, kdybych ho měl jako spotřebič na každý den. Líbil by se mi jeho komfort i fakt, že utáhne až 2,5t přívěs. Skoro se mi chce říci, že – možná až na ten přívěs – takhle měl vypadat golf VIII. generace, aby šel ve šlépějích výborné sedmičky.
Volkswagen Tiguan Elegance 2,0 TDI 7DSG 4Motion | |
---|---|
Motor: | 1968 ccm, řadový vznětový čtyřválec, turbo |
Max. výkon: | 147 kW (200 k) při 3600-4100 ot./min |
Max. točivý moment: | 400 N.m při 1750-3500 ot./min |
Převodovka: | sedmistupňová dvouspojková |
0–100 km/h: | 7,5 s |
Nejvyšší rychlost: | 216 km/h |
Průměrná spotřeba dle WLTP: | 5,3-5,4 l/100 km |
Provozní/maximální hmotnost: | 1715/2300 kg |
Délka x šířka x výška: | 4509 x 1839 x 1635 mm |
Základní/maximální objem zavazadelníku: | 615/1655 l |
Poháněná náprava: | 4x4 |
Cena základní verze: | 707 900 Kč (Tiguan 1,5 TSI Evo 150 k 6M/T FWD) |
Základní cena testované verze: | 1 188 900 Kč |
Cena testovaného vozu: | 1 446 100 Kč |