Článek
Popravdě testovaná BMW G 310R se po stránce zpracování nepředvedla jako etalon kategorie. Začněme gumovým materiálem kolem víčka nádrže. Možná dobře odolává benzínu, ale matný a drsný povrch zároveň drží prach a špínu, na motocyklu rozhodně nevypadá dobře. U testovaného kusu ještě k tomu odbyli lepení „rychlých“ samolepek, které samozřejmě nejsou kryty lakem. Pod některými z nich byly navíc vidět vzduchové bubliny.
Na plasty ani samolepky se samozřejmě nejezdí, namítnou fandové BMW a chtějí si přečíst něco o dokonalém podvozku a perfektním motoru. Jednoválec naskočí ihned, samozřejmě za předpokladu, že mu nechcete „postaru pomoci“ plynem. V takovém případě se totiž okamžitě udusí, a pak můžete hledat limity akumulátoru. Objevíte je velmi brzy.
V nízkých otáčkách motor nenabízí téměř nic – jeho unylý zvuk připomíná sekačku, točivý moment i výkon agregátu leží pochopitelně výš – ovšem v této kubatuře jde o běžný projev.
Spojka zabírá krátce
Lehkou komplikací je krátce zabírající spojka. V kombinaci s nutností vyšších otáček motoru chce rozjezd víc cviku. Bohužel pro BMW, převodovka nepatří k nejpřesnějším, tudíž si na křižovatce čas od času „cvičně“ protočíte motor na neutrál, jakkoliv máte pocit, že jste tam dali jedničku. Řídit se podle ukazatele na displeji nepomáhá, ukazatel v tomto případě také nedopovídá realitě.
Cvičení dělá mistra, a tak ti, kdo si zvyknou jedničku řadit důrazně, mají brzy po potížích. Pak už vás stroj bude maximálně bavit. Motor sice ve vyšších otáčkách rozvibruje zrcátka, ale ty na motorce beztak nepatří k tomu nejdůležitějšímu. Podstatnější je, že s otáčkami motorka srdnatě zrychluje a objeví se i důstojnější zvuková kulisa. Stáčí pár metrů, abyste viděli, že BMW 310R je moderní lehký a mrštný motocykl. Jezdit na něm je podstatně zábavnější, než si mnozí majitelé větších strojů vůbec dokážou představit.
Spíše pro menší postavy
Jezdecká poloha je pohodlná, sedlo svou výškou (78 cm) vyhoví spíš menším postavám – případně lze výšku upravit dokoupením jiného sedla z originálního příslušenství. Udržet tachometrových 140 km/h není pro motorku žádný problém, takže se dá velmi dobře využívat na běžné dojíždění. Potěší spotřeba kolem pouhých 4 litrů benzínu. Cestovatelé samozřejmě budou hledat motorku s větším objemem motoru a lepší ochranou proti větru.
Model G 310 R je v nabídce BMW suverénně nejlevnějším strojem a slouží ke cti značky, že si pohlídala všechny klíčové prvky - podvozek, brzy, motor. Prodejním problém může být leda to, že tím hlavním, co má přitáhnout nové zákazníky, je „jen“ modrobílé logo BMW.
V ničem jiném totiž nováček v této nabité kategorii nevyniká. Zatímco jiní lákají třeba na LED světlomet, barevný displej přístrojovky, případně výkonnější agregát nebo lepší brzdové, podvozkové komponenty, BMW se spokojilo s tím, že svou novou malou motorku postavilo dobře. Je to taková „dobrá vrtule z Indie“.
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | čtyřdobý jednoválec 313 ccm |
Max. výkon: | 25 kW (34 koní) při 9500 ot/min |
Max. točivý moment: | 28 Nm při 7500 ot/min |
Průměrná spotřeba: | neudává se |
Pohotovostní hmotnost: | 159 kg |
Cena s testovanou motorizací: | 130 500 Kč |