Článek
Možná patříte k těm, kteří se na asijskou produkci – zejména čínskou - dívají skrz prsty. Těžko vás ke změně názoru přesvědčíme psaným textem, když je navíc ještě o stroji, který pochází z Taiwanu, (a ne z Číny, jak lidé z Kymca stále navzdory územní příslušnosti Taiwanu, zdůrazňují).
People GT 300i je stroj, který svému výrobci zlepší jeho renomé. A pokud by vám nestačily reference tohoto testu, zvažte ještě informace, že i BMW si pro výrobu svých motorů 450 ccm pro asijský trh zvolilo právě továrny Kymco.
Do města ideální
People GT 300i je motocykl s úzkou stavbou, vhodnou pro městský provoz. Zároveň je postavený velkých šestnáctipalcových kolech, která jsou pohodlnější jak na nerovnostech, tak i při cestování mimo město. Bohužel kvůli velkým kolům má stroj malý úložný prostor pod sedlem. Dovozce to kompenzuje kufrem ve standardní výbavě. Je v něm dost místa i pro integrální helmu.
Samotné sedlo je pohodlné, vhodně tvarované a TopCase ocení i spolujezdec, protože se má o co opřít. Druhé stupačky jsou moderně výklopné. Na přístrojovce oceníte údaje o teplotě motoru, což je v dnešní době již neobvyklé. Dále máte k dispozici digitální palivoměr a také hodiny. Údaje o ujeté vzdálenosti a také aktuální rychlosti jsou samozřejmostí.
Ovládací prvky – jako startér, ovládač osvětlení atp. – jsou umístěny standardně. Někteří testovací jezdci si stěžují na polohu přepínače směrových světel, nám ale ničím nedostupný nepřišel. Jezdeckou pozici hodnotíme jako dobrou, skútr poskytuje mimořádně hodně prostoru. Nohy si tu pochopitelně při dlouhé jízdě nenatáhnete, ale to na žádném stroji s tímto tvarem kapotáže.
Jednoválcový agregát o výkonu téměř 29 koní je vybavený čtyřventilovou technikou a vstřikováním paliva. Patří k tomu nejlepšímu v segmentu. Spojení s variátorem je velmi dobré, reakce na plyn také. Spotřeba se pohybovala kolem 3,5 l/ 100 km, což je opět slušný výkon s ohledem na permanentní využívání maximálních schopností motoru. Při zrychlování z klidu pochopitelně chvíli trvá, než se jednoválec roztočí do ideálních otáček, jde ale o pouhé zhruba dvě vteřiny, po kterých se pak naplno předvedou výhody velkého objemu.
S motorem tentokrát drží krok také podvozek a brzdy. I díky velkým kolům a samozřejmě taky naladění tlumičů je motorka velmi stabilní, a výborně zvládá rychlé změny směru a to i na špatném povrchu. Přitom poskytuje značný komfort. Brzdy jsou efektivní, s oběma kotouči 260 mm, využívají jednopístek vzadu a třípístek vpředu.
Až do tohoto místa jsme nový tchajwanský skútr téměř bez přestávky chválili. Je to dosti neobvyklá situace obecně, nejen v segmentu asijských skútrů. Zdá se ale, že people GT 300i je opravdu povedená motorka. Pokud se vám budou zamlouvat její tvary, servisní síť, po zkušební jízdě zřejmě dospějete k podobnému závěru jako my. A pak zbývá to nejtěžší – zdůvodnit si, proč si za People GT 300i připlatit. Stojí totiž 110 000 Kč, což je o 20 000 korun víc, než za kolik se prodává plejáda italských soupeřů: Aprilia SPORT CITY CUBE, Gilera Nexus 300, Piaggio Canarby 300 Cruiser i Scarabeo 300 iS. Solidní je nicméně také dodat, že zbývající výrobci skútrů v této kategorii (Honda SH, Peugeot Geopolis 250, atd.) stojí více než testované kymco.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 298,9 ccm , V1, čtyřtakt, chlazený kapalinou, DOHC, 4 ventily |
Max. výkon: | 21,1 kW / 7 500 ot./min. |
Max. točivý moment: | neudává |
0 - 100 km/h: | neudává |
Kapacita nádrže: | 9 l |
Hmotnost: | 183 kg |
Pohon: | variátor |
Cena: | 109 900 Kč |