Článek
Podle statistik je průměrná hodnota objemu motorů osobních vozidel prodaných v zemích EU 1,6 litru. Triumph Rocket 3 má řadový tříválec o objemu 2,5 litru. To je asi ta nejdůležitější hodnota, ze které vychází všechno ostatní jako gigantický točivý moment 220 N.m při 4000 ot./min a výkon 123 kW při 6000 ot./min.
Samozřejmě tohle není všechno, co můžeme o motocyklu říct. Když na začátku tohoto roku představila značka jakousi limitku Rocket 3 TFC, způsobila poprask. Byla to předzvěst právě nového motocyklu.
Nové je na něm opravdu všechno. Třeba motor není jen přepracovaný, ale zcela nově vyvinutý. I proto je o 18 kg lehčí. Nový je také hliníkový rám, stavitelné pružení 47 mm USD Showa vpředu nebo monoshock od stejné firmy vzadu. Nové brzdy dodalo Brembo. Těch novinek je opravdu hodně. Ve výsledku je motocykl o 40 kg lehčí než předchůdce.
Triumph představil dvě verze. Ta s označením R je určena na klasickou jízdu, kterou si dokážeme představit tady u nás. GT pak je svým stylem sezení spíš na dlouhé americké tratě než na klopení do zatáček. Obě verze pak nabízí zrychlení na stovku za 2,89 sekund.
Motocykl nabízí také neobyčejný komfort. Nejenže tu je třeba USB port na nabíjení, bezklíčové zapalování nebo tempomat, ale třeba také zcela nové přístroje na řídítkách. Ty dodala firma Continental a nabízí kompletní možnost personifikace, a přitom dokáže nabídnout řidiči i takové informace, jako jsou přetížení, náklony, úpravy funkce ABS, trakce…
Rocket 3 vyjede k prvním zákazníkům v roce 2020 za zatím neupřesněnou cenu.