Hlavní obsah

Malé auto, velký motor, ještě větší řidič. Tohle není jen tak nějaké Mini

Původní Mini si dnes řada fanoušků aut kupuje jako hračky. Dario Gaiga, člověk větší než to auto samotné, k nim patří. Místo renovace však do něj narouboval osmiválec s gigantickým kompresorem a vůz slouží jen k jedinému účelu.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mini (Ilustrační foto)

Článek

Dnešní doba přeje spíše velkým autům s malými motory, ale pokud máte rádi spíš malá auta s velkými motory, i pro vás se něco najde. Do extrému tenhle nápad dohnal Dario Gaiga z Kanady - do původního Mini namontoval vidlicový osmiválec.

Základem je Austin Mini z roku 1977, ovšem místo mrňavého řadového čtyřválce, který by poháněl přední kola, má - nedá se říci pod kapotou, tak řekněme, že vpředu - osmiválec.

Pochází z rodiny LS, to znamená, že ho vyvinul koncern General Motors, a jeho objem není až tak velký - 4,8 litru. Díky obrovskému kompresoru ale má podle stavitele okolo šesti stovek koní. Žlutý nasávač vzduchu úplně nahoře byl dřív poštovní schránkou.

Běží na metanol, nikoliv běžný benzín, a ten má výhodu v mnohem nižší teplotě hoření. Takže motor může běžet klidně minutu a půl v maximálních otáčkách a s přehříváním není problém. Standardní chladič ale má, přestože není zepředu vidět - je uložen na plocho pod pohonným ústrojím.

Proč by měl motor běžet v nejvyšších otáčkách tak dlouho? Odpověď dá i video - tohle Mini vzniklo jen a pouze na to, aby pálilo zadní gumy. A oblaka dýmu, která kolem sebe nechává, jsou skutečně úctyhodná.

„Pořád má sériový rozvor náprav, sériovou karoserii,” říká Dario. Že se do něj nemůže vejít, když je doslova větší než auto a na výšku má lehce přes dva metry? „Postavil jsem ho kolem sebe. Chtěl jsem se dovnitř vejít a nebýt tam složený jako preclík,” vysvětluje.

„Všechno u tohoto auta je boj o místo. Když vám dojde a na nějakou součást zapomenete, později už na ni nebudete mít místo,” dodává.

Související témata:

Výběr článků

Načítám