Článek
Dnešní doba přeje spíše velkým autům s malými motory, ale pokud máte rádi spíš malá auta s velkými motory, i pro vás se něco najde. Do extrému tenhle nápad dohnal Dario Gaiga z Kanady - do původního Mini namontoval vidlicový osmiválec.
Základem je Austin Mini z roku 1977, ovšem místo mrňavého řadového čtyřválce, který by poháněl přední kola, má - nedá se říci pod kapotou, tak řekněme, že vpředu - osmiválec.
Pochází z rodiny LS, to znamená, že ho vyvinul koncern General Motors, a jeho objem není až tak velký - 4,8 litru. Díky obrovskému kompresoru ale má podle stavitele okolo šesti stovek koní. Žlutý nasávač vzduchu úplně nahoře byl dřív poštovní schránkou.
Posted by Larry Chen Photo on Tuesday, 9 July 2019
Běží na metanol, nikoliv běžný benzín, a ten má výhodu v mnohem nižší teplotě hoření. Takže motor může běžet klidně minutu a půl v maximálních otáčkách a s přehříváním není problém. Standardní chladič ale má, přestože není zepředu vidět - je uložen na plocho pod pohonným ústrojím.
Posted by Larry Chen Photo on Tuesday, 9 July 2019
Proč by měl motor běžet v nejvyšších otáčkách tak dlouho? Odpověď dá i video - tohle Mini vzniklo jen a pouze na to, aby pálilo zadní gumy. A oblaka dýmu, která kolem sebe nechává, jsou skutečně úctyhodná.
Posted by Larry Chen Photo on Tuesday, 9 July 2019
„Pořád má sériový rozvor náprav, sériovou karoserii,” říká Dario. Že se do něj nemůže vejít, když je doslova větší než auto a na výšku má lehce přes dva metry? „Postavil jsem ho kolem sebe. Chtěl jsem se dovnitř vejít a nebýt tam složený jako preclík,” vysvětluje.
„Všechno u tohoto auta je boj o místo. Když vám dojde a na nějakou součást zapomenete, později už na ni nebudete mít místo,” dodává.