Článek
Nedávno se zástupci Opelu rozpovídali o příští generaci Astry, která se chystá na rok 2021. Stavět bude na modulární platformě skupiny PSA, nového majitele značky, do jehož portfolia patří Peugeot, Citroen či DS. Ovšem do té doby tu bude Astra po posledním, a opravdu důkladném faceliftu.
Co se designu týče, pravděpodobně si malých změn nevšimnete. Nárazníky jsou však odlišné a prý přispívají k lepší aerodynamice, světla mají dokonalejší funkci vykrývání okolního provozu a maska chladiče dostala typické chromové „vousky”. Uvnitř byl inovován infotainment, nová je obrazovka digitálního štítu a asistenční systémy mají k dispozici lepší kameru pro rozpoznávání okolního provozu včetně chodců.
Možná poslední a dost krátkou štaci si tu odbude tříválcová dvanáctistovka dostupná ve třech výkonových variantách - 81, 96 a 107 kilowattů. Vždy se šestistupňovou manuální převodovkou. Větším motorem je rovněž přeplňovaná, avšak čtyřválcová čtrnáctistovka opět s výkonem 107 kilowattů, tentokrát však s bezestupňovou převodovkou CVT.
Nezapomnělo se ani na diesely. Nová je i vznětová patnáctistovka. To může opět zavdávat pocit, že jde o novou jednotku od PSA, ale omyl, je to agregát vlastní konstrukce a navíc tříválcový. Může mít 77 či 90 kilowattů a silnější verze je k mání i s devítistupňovou samočinnou převodovkou s hydrodynamickým měničem točivého momentu.
Opel ale myslel i na přepracování sportovního podvozku s novými tlumiči a drobnosti typu instalace bezdrátového dobíjení telefonu. Vylepšená Astra včetně verze kombi by se na český trh měla dostat ještě letos za zatím neupřesněné ceny.