Článek
V poslední generaci vozů jako je SQ5, S6 či S7 je vznětový šestiválec populární ingrediencí divize Audi Sport. Limuzínu S8 známe z minulosti třeba i s desetiválcem, který byl úzce spojen s legendárním atmosférickým motorem Lamborghini. Už v minulém vydání byl však k dispozici osmiválec.
Nyní, po dvou letech od premiéry klasické A8 nové generace, představují čtyři kruhy také „eskovou” verzi. Má dvakrát přeplňovaný osmiválec o zdvihovém objemu čtyř litrů. Výkon dosahuje 563 koňských sil. K téměř 2,5 tunám hmotnosti se pak hodí zásoba 800 newtonmetrů maximálního točivého momentu. Ty musí zvládat osmistupňová samočinná převodovka. Jízdní parametry ještě nebyly zveřejněny, neboť nejsou homologovány.
Součinný je také mild-hybridní systém se startér-generátorem. Pracuje v rámci 48 voltové soustavy a startuje motor v režimu stop-start, rekuperuje energii při deceleraci ale také velkému agregátu odlehčí při akceleraci.
Ve standardu pak najdete aktivní vzduchový podvozek včetně monitorování nerovností před vozidlem. Do zatáčky si pak velké Audi pomáhá natáčením zadních kol či sportovním zadním diferenciálem pohonu všech kol. Zvenčí vrcholnou verzi poznáte podle odlišné masky chladiče či čtveřice koncovek výfuku. Ceny ani datum uvedení na trh zatím nejsou známé.