Článek
Mezi terénními vozy mělo jen pár značek opravdové legendy. Mitsubishi Pajero můžeme mezi ně s klidem zařadit, protože tohle auto vlastně založilo novou generaci moderních terénních vozidel, které se nezalekly terénu ani silnice.
V době narůstající obliby rádoby teréňáků SUV a naopak zpřísňování emisních limitů je bohužel těžké udržet takový kus železa na silnici. A tak Mitsubishi vyrobí ještě poslední sérii Final Edition, které bude jen 700 kusů a půjde na japonský trh. V ostatních státech světa jen doprodá to, co má ve skladech.
Speciální edice bude pouze se vznětovým čtyřválcem o objemu 3,2 litru a s pětistupňovým automatem. Bude bohatší výbava, objeví se lišty s označením Final Edition a každý vůz dostane do přihrádky i speciální pamětní sérii hodinek Citizen.
První Pajero přišlo v roce 1982 a od té doby se několikrát proslavilo v upravené verzi na Rallye Dakar. Poslední verze opustila český trh před více než rokem. Vždy šlo především o off-road, byť s postupem generací se přidávaly i komfortní prvky výbavy, od třetí generace je pak vůz stavěn na vyztužené samonosné karoserii namísto tuhé. Pikantní zajímavostí je, že pro španělský trh se model musel přejmenovat na Montero – ve španělštině je totiž označení vulgární.