Článek
Samozřejmě všichni mohli počítat s tím, že Američané nenechají trh velkých pick-upů ani na veletrhu spotřební elektroniky jen tak bez povšimnutí. Vždyť první tři vozy z žebříčku nejprodávanějších v USA jsou gigantické pick-upy. Elektrifikace této skupiny aut tak byla nasnadě a je překvapivé, že Tesla nabízí dřív klasické osobní vozy, a ne právě tyhle polopracovní kousky.
Standardně
Nedávno jsme vám ukázali Rivian R1S, který vzbudil ve světě ohromnou bouři nadšení. [celá zpráva] Tohle auto navíc disponovalo mnoha velmi zajímavými nápady, jako jsou uzamykatelné schránky před zadními koly napříč celým autem.
Atlis XT je trochu tradičnějším autem. Jistě, má vepředu ložný prostor, protože je tam prostě po motoru dost místa. Má přístrojovku s ohromnými displeji. Jenže jinak je to tradiční pick-up.
Na rozdíl od Rivianu si zákazníci budou moct vybrat z mnoha verzí. Kabina může být v uspořádání 2+2 nebo prodloužená pro pět osob. Délka korby může být 198 nebo 243 cm. Auto utáhne přívěs o hmotnosti až 16 tun. A hlavně v nabídce budou tři různé kapacity akumulátorů. Ty nabídnou dojezd 480, 640 a 800 km.
Čtyři za pět
Auto má v každém kole jeden elektromotor. Ale nemusí pracovat všechny najednou. Firma logicky naprogramovala počítač tak, aby auto pomalu přesouvalo energii mezi pohonem jen zadní nápravy a všech kol podle potřeby, naložení, jízdních podmínek apod.
Vůz se zatím nespecifikovaným výkonem zvládne zrychlit na stovku za pět sekund, ale to je auto nenaložené. Pokud je plně naložené (užitečné zatížení je až 2,2 tuny), je tato hodnota 18 sekund.
Zajímavé je i to, že firma nabídne několik verzí. Třeba bude i verze off-road, kde bude změněné pružení a světlá výška bude nastavena na 38 cm.
Cena zatím nebyla zveřejněna. První vozy by měly být k dispozici v roce 2020.