Hlavní obsah

Ostrý Seat Ateca je dražší než Kodiaq RS

Cupra Ateca, jak automobilka Seat říká svému prvnímu nabroušenému SUV v historii, bude v Česku stát více než Škoda Kodiaq RS, byť je velikostí na roveň menšímu Karoqu. Oproti Kodiaqu RS však nabízí o 60 koní víc.

Foto: Seat 3x

Cupra Ateca

Článek

Cena, kterou české zastoupení značky Seat zveřejnilo v tomto týdnu, činí 1 199 900 korun, tedy o 10 tisíc víc, než chce Škoda za ostrý Kodiaq. [celá zpráva]

Společné tato auta mají, že je pohání vpředu napříč umístěný řadový čtyřválec. Ovšem zatímco v Kodiaqu RS je jen naftový, Cupra Ateca dostala motor benzínový. Je přeplňovaný turbodmychadlem a na všechna kola posílá 300 koní a 400 Nm. [celá zpráva]

Foto: Seat

Cupra Ateca

SUV vážícímu 1 615 kg to stačí na nejvyšší rychlost 247 km/h a zrychlení na stovku za 5,2 sekundy; jsou to hodnoty o 2 km/h a 0,2 s lepší, než bylo automobilkou původně avizováno. Normovaná kombinovaná spotřeba činí 8,5-8,9 l/100 km v závislosti na přesné specifikaci vozu.

Reálnou spotřebu budeme moci hodnotit, až se s ostrou Atecou svezeme, ovšem tento motor jsme testovali v Leonu Cupra, také se systémem pohonu všech kol 4Drive, a tam po týdnu ukazoval palubní počítač 9,7 l/100 km.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Seat Leon ST Cupra Carbon 4Drive

Čtyřkolka u Seatu není novinkou

Seat není známý čtyřkolkami, ovšem 4Drive není jeho první takový systém - v minulosti byly některé jeho modely dostupné s pohonem všech kol, označeným prostě „4”.

Foto: Seat

Cupra Ateca

Systém 4Drive je založený na vícelamelové mezinápravové spojce Haldex, kterou používá většina čtyřkolek koncernu Volkswagen s motorem vpředu napříč. Spojka je umístěna u zadního diferenciálu.

Standardně jsou poháněna jen přední kola, ale za určitých jízdních situací, zejména při prokluzu předních kol, se do hry zapojí i kola zadní. Zároveň systém dokáže simulovat vektorování točivého momentu pomocí systému XDS - přibrzdí kola s menším odporem tak, aby na kola s lepší trakcí mohlo proudit více síly.

Výběr článků

Načítám