Článek
Cena, kterou české zastoupení značky Seat zveřejnilo v tomto týdnu, činí 1 199 900 korun, tedy o 10 tisíc víc, než chce Škoda za ostrý Kodiaq. [celá zpráva]
Společné tato auta mají, že je pohání vpředu napříč umístěný řadový čtyřválec. Ovšem zatímco v Kodiaqu RS je jen naftový, Cupra Ateca dostala motor benzínový. Je přeplňovaný turbodmychadlem a na všechna kola posílá 300 koní a 400 Nm. [celá zpráva]
SUV vážícímu 1 615 kg to stačí na nejvyšší rychlost 247 km/h a zrychlení na stovku za 5,2 sekundy; jsou to hodnoty o 2 km/h a 0,2 s lepší, než bylo automobilkou původně avizováno. Normovaná kombinovaná spotřeba činí 8,5-8,9 l/100 km v závislosti na přesné specifikaci vozu.
Reálnou spotřebu budeme moci hodnotit, až se s ostrou Atecou svezeme, ovšem tento motor jsme testovali v Leonu Cupra, také se systémem pohonu všech kol 4Drive, a tam po týdnu ukazoval palubní počítač 9,7 l/100 km.
Čtyřkolka u Seatu není novinkou
Seat není známý čtyřkolkami, ovšem 4Drive není jeho první takový systém - v minulosti byly některé jeho modely dostupné s pohonem všech kol, označeným prostě „4”.
Systém 4Drive je založený na vícelamelové mezinápravové spojce Haldex, kterou používá většina čtyřkolek koncernu Volkswagen s motorem vpředu napříč. Spojka je umístěna u zadního diferenciálu.
Standardně jsou poháněna jen přední kola, ale za určitých jízdních situací, zejména při prokluzu předních kol, se do hry zapojí i kola zadní. Zároveň systém dokáže simulovat vektorování točivého momentu pomocí systému XDS - přibrzdí kola s menším odporem tak, aby na kola s lepší trakcí mohlo proudit více síly.