Článek
Ne, opravdu nešlo o renovaci, Porsche vyrobilo dokonalou kopii původní 911 Turbo (993). Pravdou je, že několik dílů je dokonale zrenovovaných, většina je ovšem nová, respektive použitá ze skladů náhradních dílů - Porsche i na desítky let stará auta nabízí náhradní díly. Expertům stavba unikátního vozu zabrala celých osmnáct měsíců, ale výsledek je dle fotografií dokonalý.
A tak není divu, že se toto mimořádné auto vydražilo téměř okamžitě - trvalo to jenom deset minut, během kterých se po celkem 37 přihozeních dostala cena na částku v přepočtu 70 miliónů korun. Výtěžek z prodeje mimochodem zamíří na dobročinné účely prostřednictvím nadace Ferry Porsche Foundation.
Na běžné silnice nemá homologaci
Karoserie se „zlatým” lakem ukrývá moderní 3,6 litrový plochý šestiválec s dvojicí turbodmychadel. Celkový výkon má hodnotu 330 kW (450 koní), točivý moment vrcholí na hodnotě 580 newtonmetrů. Motor je spojen s manuální převodovkou.
Hodnoty zrychlení automobilka neudává a co je zajímavé, tenhle historický kousek nemá příslušné homologace a nemůže tak do běžného provozu. VIN kód svým číslem pokračuje tam, kde skončila poslední série řady 911 Turbo 993, tedy v roce 1998.
První generaci Porsche 911 Turbo, zapůjčenou přímo ze stuttgartského muzea, jsme před dvěma roky měli možnost řídit. Připomeňte si to v původním článku. [celá zpráva]