Článek
Problémy s emisemi dieselových aut koncernu Volkswagen jsou dobře známé, od propuknutí kauzy „Dieselgate” uplynuly téměř tři roky. V USA byla auta vykupována od zákazníků zpět, v Evropě probíhaly svolávací akce k softwarovým úpravám řídících jednotek. Od té doby jsou emise oxidů dusíku pod drobnohledem. [celá zpráva]
Snad žádná evropská země ale nešla tak daleko, aby zakázala registrace aut, u nichž jsou okolo emisí nějaké otazníky. Švýcarsko to však učinilo, a to v případě SUV Porsche Cayenne a Macan se vznětovými V6 o objemu 3,0 litru a V8 o objemu 4,2 litru a také dodávky Mercedes-Benz Vito s 1,6l dieselem. [celá zpráva]
Současná generace vozu Cayenne se s dieselovým motorem zatím nevyrábí a v případě modelu Macan nenabízí český ani německý web dieselovou variantu. Z toho soudíme, že se zákaz týká i dovozu ojetých aut, nejen registrace nových. V případě Vita hovoří web Automotive News Europe, který zprávu přinesl, o nových vozech.
Jisté je, že posledním dnem, kdy bylo možno zmíněné automobily registrovat, byl 16. srpen. Kousky, které ve Švýcarsku už jezdí, mohou být provozovány i nadále. Musí ale být v servisu upraveny tak, aby emise odpovídaly pravidlům.