Článek
Nejlevnějším novým kabrioletem na české trhu je model Smart ForTwo Cabrio s cenou od 374 tisíc korun. Je to tedy malé dvoumístné auto, které se hodí spíše do města, ovšem zaparkujete s ním skoro všude. Pod kapotou budete mít litrový tříválec o výkonu 52 kW (71 koní).
Druhým nejlevnějším otevřeným autem je Mazda MX-5, která v Česku stojí od 629 900 korun. MX-5, také nazývaná „Miata”, je řidičsky oblíbeným autem – je lehká, má pohon na zadní kola a skvěle se řídí. Na druhou stranu není tak pohodlná pro každodenní ježdění. Více se dočtete v našem nedávném testu. [celá zpráva]
Opel Cascada je nejlevnějším „plnohodnotným” kabrioletem, tedy čtyřmístným vozem. V Česku stojí od 696 900 korun. Cascada má klasickou látkovou střechou, na délku měří 4697 mm a je široký 1840 mm. Rozvor náprav činí nadprůměrných 2700 mm. Je to tedy velké auto za slušné peníze. Základní motorizací je přeplňovaná šestnáctistovka o výkonu 100 kW a tedy 136 koní.
Fiat 124 Spider vyvíjela italská automobilka společně s Mazdou a de facto jde o MX-5 s jiným, v tomto případě retrospektivním designem. Největší rozdíl je pod kapotou. Zatímco Mazdu MX-5 pohání atmosféricky plněný čtyřválec (96 a 118 kW, tedy 130 nebo 160 koní), pod kapotou 124 Spideru je přeplňovaný motor. Čtrnáctistovka nabízí podobný výkon jako dvoulitr v MX-5 (162 koní), avšak výrazně vyšší porci točivého momentu – 250 Nm. Spider je ale těžší než MX-5 a s cenovkou od 760 900 korun také dražší než mazda.
Pětici nejlevnějších nových kabrioletů na českém trhu zakončuje Audi s modelem A3 Cabrio. Přijde na nejméně 899 900 korun a v nabídce je pět motorizací včetně dvou turbodieselů nebo verzí s pohonem všech čtyř kol. Základem je benzínová patnáctistovka o výkonu 110 kW (150 k), nejlevnější je ale dieselová verze – 1,6 TDI přijde o zanedbatelných tisíc korun méně než výchozí benzínový motor.
Nebo si kupte ojetinu
Kabriolety jsou obecně dražší. Sáhnout můžete po ojetině. Na největším německém inzertním portálu nám vyskočilo 82 tisíc nabídek, ojetý smart fortwo cabrio seženete v rozmezí 80–100 tisíc korun, pěkný Saab 9-3 Cabrio za 140 000 korun.
Bohužel, kabriolety jsou automobily, které se obecně prodávají málo, takže mnoho z výrobců na jejich vývoj rezignovalo a raději se vrhají na SUV modely. Třeba takový Volkswagen nebo Renault, kde se ještě před pár lety otevřené vozy nenabízely. A Škoda nemá kabriolet od roku 1964, kdy se přestala vyrábět Felicia.